• .

          • 19 kwietnia przypada 78 rocznica wybuchu powstania w getcie warszawskim. Nasza szkoła kolejny raz bierze udział w obchodach upamiętniających tamte dni.

            W tym roku uczestniczyć będziemy w tych wydarzeniach online.

            W części klas zostaną przeprowadzone lekcje zdalne, a wszystkich uczniów zapraszamy do wzięcia udziału w „happeningu online”.

            W wiadomości w  MobiDzienniku uczniowie (w klasach 1-4 również rodzice) otrzymają szablon do wykonania żonkila z papieru. Po obejrzeniu filmu instruktażowego (udostępnionego wraz z szablonem przez Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN) każdy będzie mógł samodzielnie wykonać żonkila, który jest symbolem powstania.

            Następnie należy zrobić zdjęcie przedstawiające wykonany kwiat i/lub siebie, a nawet całą rodzinę z kwiatem i wysłać je do nauczyciela historii

            pani Anety Winiarskiej do poniedziałku 19.04.2021.

            Przyłączmy się do upamiętnienia tego dnia tworząc wspólne szkolne zdjęcie.

             

            Powstanie w getcie warszawskim trwało od 19 kwietnia do 16 maja 1943 roku. Było pierwszym miejskim wystąpieniem przeciwko nazistom i ich polityce wobec Żydów w Europie. Bezpośrednią przyczyną jego wybuchu był plan likwidacji getta w Warszawie w ramach ogólnoeuropejskiego planu zagłady Żydów europejskich (tzw. „ostateczne rozwiązanie kwestii żydowskiej” Holocaust, Szoa). Po upadku powstania prawie cały teren getta został zrównany z ziemią a Żydzi, którzy pozostali przy życiu, przewiezieni zostali do obozów zagłady, przede wszystkim do obozu w Treblince.

          • LIST DOLNOŚLĄSKIEGO KURATORA OŚWIATY

          •   Wrocław 2021-04-12                                                                                                                                                                                      

                                                                                              

            Szanowni Państwo Dyrektorzy i Nauczyciele! Koleżanki i Koledzy!

             

            Od ponad roku mierzymy się z bezprecedensowym wyzwaniem, jakim jest pandemia koronawirusa. Codziennością szkół, a w ostatnich tygodniach także przedszkoli stało się nauczanie zdalne. Co najmniej do 18 kwietnia br. przedszkolaki i uczniowie zostaną w domach. Trzecia fala pandemii utrzymuje się na wysokim poziomie, zajętych jest osiemdziesiąt kilka procent łóżek w szpitalach, podobnie rzecz się ma z respiratorami. W najbliższych dniach będą się ujawniać skutki społecznych zachowań w czasie Świąt Wielkanocnych. Trudno się dziwić, że w tej bardzo poważnej sytuacji podejmowane są decyzjeo utrzymaniu obostrzeń w różnych obszarach ż ycia gospodarczego i społecznego, w tym w oświacie. Z drugiej strony przyspiesza akcja szczepień, rząd deklaruje, że do końca czerwca zaszczepieni zostaną wszyscy chętni. Dobroczynnym efektem szczepień milionów Polaków stanie się odporność populacyjna co pozwoli na powrót do normalności.

            Dziś nie sposób precyzyjnie określić terminu powrotu do nauki stacjonarnej. Odpowiedzialnie można stwierdzić jedynie, że powrót ów - skorelowany z liczbą zachorowań i sytuacją w służbie zdrowia - powinien być możliwie szybki i rozpocząć się od najmłodszych (przedszkola, klasy 1-3 szkół podstawowych). Jest szansa, że stanie się tak jeszcze w kwietniu.                                        

            To wszystko oznacza, że przez  najbliższe tygodnie, a może i miesiące do zakończenia roku szkolnego 2020/2021 będziemy kontynuować nauczanie na odległość. Jak nigdy potrzebna jest systematyczność, wytrwałość i konsekwencja.

            Gorąco dziękuję Koleżankom i Kolegom za ofiarną pracęi zaangażowanie, za serce wkładane w podejmowane działania. Wiele wskazuje na to, że w walce z pandemią koronawirusa jesteśmy na ostatniej prostej - choć będzie to długa prosta. Na finiszu potrzebny jest największy wysiłek i mobilizacja, na ostatnich metrach daje się z siebie wszystko. Dziękując raz jeszcze proszę o codzienną, rzetelną, z pasją wykonywaną pracę. Jako że długotrwała izolacja przynosi negatywne skutki psychiczne w szczególności proszę o częste komunikowanie się z uczniami i rodzicami. Proszę o zwielokrotnioną empatię, serdeczność i życzliwość. W szczególności polecam uwadze Koleżeństwa relacje z  uczniami niepełnosprawnymi, mającymi trudności w nauce oraz z rodzin dysfunkcyjnych, a także z uczniami zdającymi w tym roku egzaminy (maturalny, ósmoklasisty, zawodowy).                                                 

            To my, kadra pedagogiczna, odpowiadamy za wykształcenie i wychowanie młodego pokolenia. Wyposażamy je w umiejętności i wiedzę, kształtujemy charaktery, formujemy osobowości. Dodajemy odwagi i skrzydeł. Nam nie wolno opuścić rąk i ustać ze znużenia. My musimy być mocni, zdeterminowani i wytrwali. Wtedy wygramy z przeciwnościami losu i wypełnimy naszą misję.

            Upalnym, pamiętnym latem 1980 r. szeroko po Polsce rozlała się fala strajków. Polacy podnieśli się z kolan i zbuntowali przeciw komunistycznej władzy. Rodził się nienależny, samorządny związek zawodowy oraz wielomilionowy ruch społeczny o pięknej i zobowiązującej nazwie „Solidarność”. Na murze okalającym Stocznię Gdańską w sierpniu 1980 r. strajkujący robotnicy umieścili napis: „Tylko solidarność i cierpliwość zapewnią nam zwycięstwo”. To przesłanie jest wyjątkowo aktualne. W chwilach próby weźmy je za własne.                                                 

                                                                                                               Z wyrazami szacunku i życzeniami zdrowia

                                                                                                                               Roman Kowalczyk  

                                                                                                                         Dolnośląski Kurator Oświaty                                                                                                                                                                                                                                                                                                           

          • .

          • Z okazji Świąt Wielkanocnych​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

            najserdeczniejsze życzenia radości,

            zdrowia i spokoju.

            Niech ten szczególny okres będzie czasem zadumy,

            wyciszenia, wypoczynku

            oraz szczęśliwych dni w gronie najbliższych.

             

            Dyrekcja, Grono Pedagogiczne, Pracownicy Publicznej

            Szkoły Podstawowej nr 2 im. Orła Białego w Wałbrzychu

             

            WIELKANOC 2021

          • NAJŁADNIEJSZA PALMA WIELKANOCNA

          • WYNIKI SZKOLNEGO KONKURSU NA NAJŁADNIEJSZĄ PALMĘ:

             

            I MIEJSCE - MIKOŁAJ HUĆ, kl.02

            II MIEJSCE - MAJA DANKOWSKA, kl.02

            III MIEJSCE - AMELIA CZUBSKA, kl.01

            WYRÓŻNIENIE – WIKTORIA DEMBSKA, kl.02

             

            I MIEJSCE - KACPER JAMRÓZ, kl.IIC

            II MIEJSCE - ADAM PAŁKA, kl.IB

            III MIEJSCE - IGOR BASIŃSKI, kl.IIIB , WIKTORIA MENDELSKA, kl.IA

            WYRÓŻNIENIE - HANNA KASPEREK, kl.IA

            WYRÓŻNIENIE - KALICIAK ZUZANNA, kl.IIA

            Serdecznie dziękujemy wszystkim za udział w konkursie i zrobienie pięknych palm.

             

             

          • WYNIKI SZKOLNEGO KONKURSU ,,MASECZKI SĄ COOL!”

          •  

            Niezmiernie miło nam ogłosić, że zwycięzcą Szkolnego Konkursu ,,Maseczki są cool!” w kategorii klas VII – VIII został Marcel Sutocki z klasy VIIb, a w kategorii klas IV – VI - Aleksander Rzeczkowski z klasy VIc.

            II miejsce w kategorii klas IV – VI zajął Oskar Sutocki z klasy IVa, a III miejsce zajęła Eliza Sekula, również z klasy Iva. Gratulujemy zwycięzcom i życzymy dalszych sukcesów.

          • .

          • ŚWIATOWY DZIEŃ ŚWIADOMOŚCI AUTYZMU

            2 kwietnia 2021

             

            Nasza Szkoła w tym roku włącza się w obchody Światowego Dnia Świadomości Autyzmu, solidaryzując się w ten sposób z osobami dotkniętymi chorobami ze spektrum autyzmu. Niestety wiedza na ten temat w świadomości wielu ludzi jest wciąż za mała. Wspólnie organizowane akcje pozwalają podnosić świadomość społeczną i wspierać osoby z autyzmem.

             

            Symbolem solidarności z osobami autystycznymi jest kolor niebieski. W tym roku ze względu na stan epidemii koronawirusa, nie możemy niestety zamanifestować swojej solidarności niebieskimi ubraniami w szkole. Zachęcamy jednak wszystkich uczniów do symbolicznego zjednoczenia się z autystami i ich rodzinami!

             

            Dziś 2 kwietnia ubierzmy się na niebiesko – Przyjmijmy wyzwanie!!!

          • Wiosna w szkolnym ogródku !

          • Uczniowie naszych oddziałów przedszkolnych wybrali się do szkolnego ogrodu, żeby sprawdzić czy wyrosły już wiosenne kwiaty, które sadzili tam  jesienią zeszłego roku. Oczywiście pojawiły się już krokusy i przebiśniegi. Teraz czekamy na tulipany, żonkile i hiacynty. Po powrocie do szkoły dzieci z zerówek będą realizować projekt "Pomagamy pszczołom". Zasadzą i posieją w ogrodzie kwiaty, które są lubiane przez pszczoły. Przyniosą też domki dla pszczół i innych owadów. 

          • .

          • Uczniowie z naszej szkoły prowadzili zbiórkę środków higienicznych dla Domu Pomocy Społecznej dla dzieci prowadzonego przez Zgromadzenie Sióstr Szkolnych de Notre Dame w Świebodzicach. Zebrane artykuły zostały w dniu: 30.03.2021r. przekazane do DPSu. Jednocześnie dostarczyliśmy wykonane przez uczniów kartki świąteczne oraz drobne słodkie upominki. My również otrzymaliśmy podziękowanie od pensjonariuszy. Bardzo serdecznie dziękujemy rodzicom i uczniom, którzy zaangażowali się w zbiórkę okazując w ten sposób dar swojego serca.

            Lucyna Brożyna i Wioletta Lubkiewicz 

          • .

          • Zabawy konstrukcyjne z różnego typu klocków

            W czasie pobytu w świetlicy szkolnej dzieci bardzo lubią zabawy konstrukcyjne z różnego typu klocków.

          • WIOSENNE KWIATY NA NASZEJ ŚWIETLICY

          • Dzieci ze świetlicy wykonały przepiękne prace plastyczne, a mianowicie wypełniły kontury wiosennych kwiatków (przebiśniegi, krokusy, żonkile) dowolnymi materiałami i wybraną przez siebie techniką: kuleczki z bibuły, wydzieranka lub kolorowanie pastelami poprzez ich rozcieranie.

          • 14 marca Dzień Motyla

          • Motyle to piękne stworzenia. Tych owadów żyje około 150 tysięcy gatunków z czego w Polsce występuje tylko około 3 tysiące.

             

            Motyle ciekawostki

            Gdzie występują motyle?

            Motyle można spotkać na wszystkich kontynentach, oprócz Antarktydy.

             

            Z jakich części zbudowane jest ciało motyli?

            Z głowy, tułowia i odwłoka.

             

            Ile oczów mają motyle?

            Motyle mają parę oczu złożonych z mniejszych oczek.

             

            Co jedzą motyle?

            Większość motyli odżywia się nektarem kwiatów.

             

            Z jaką prędkością mogą latać motyle?

            Najszybsze motyle mogą osiągnąć prędkość do 55 km/h.

             

            Ćma to motyl?

            Tak, ćmy to grupa motyli, prowadzących głównie tryb nocny.

             

            Jakie są etapy życia motyla?

            Cykl życia motyla można podzielić na 4 etapy: jajko, gąsienica, poczwarka i dorosły motyl.

             

            Ile żyją motyle?

            Długość życia zależy od gatunku. Niektóre żyją bardzo krótko (1 dzień), a inne ponad pół roku.

             

            Ile motyl ma skrzydeł?

            Motyl ma 4 skrzydła.


            Do przeczytania polecamy:

            "Świat motyli" Giulii De Amicis

            Ta książka zabierze Was w fantastyczną podróż do tajemniczego świata motyli. Odkryjecie, między innymi, tajemnicę słynnego magicznego pyłu pokrywającego ich skrzydła i dowiecie się, jakim cudem pokraczna gąsienica zmienia się w pełnego gracji motyla! Podpowie Wam także, jak hodować motyle i każdego dnia zwabiać te małe, czarujące owady do twojego domu!

            oraz "Barwny świat motyli" Katarzyny Bajerowicz

            https://wnaszejbajce.pl/barwny-swiat-motyli-ksiazka-plyta-cd-katarzyna-bajerowicz/

             

            Dla młodszych bajki o motylach

            Od gąsienicy do motyla - bajka dla dzieci - YouTube

            Motylek - RYSOWANE WIERSZYKI - YouTube

          • Choroby przenoszone drogą kropelkową - WIEM JAK SIĘ ZACHOWAĆ!

          •  

            Program „ Choroby przenoszone drogą kropelkową - WIEM JAK SIĘ ZACHOWAĆ” jest programem edukacyjnym realizowanym w przedszkolach i szkołach podstawowych. Jest to program lokalny opracowany przez pracowników Sekcji Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia PSSE w Wałbrzychu w związku z koniecznością podjęcia kompleksowych działań edukacyjnych w czasie pandemii SarsCov-2 w zakresie ochrony przed zakażeniem chorobami przenoszonymi droga kropelkową- COVID 19, grypą i chorobami grypopodobnymi.

          • "JAK WYGLĄDA OPOWIADANIE SCIENCE-FICTION?"

          •  

             

             

            Z okazji ogłoszenia roku 2021 rokiem Stanisława Lema i obchodów 100-lecia urodzin pisarza stowarzyszenie COMPOSINGART organizuje konkurs plastyczny dla młodzieży szkół podstawowych i średnich Aglomeracji Wałbrzyskiej. 

            Temat konkursu ‘JAK WYGLĄDA OPOWIADANIE SCIENCE-FICTION?’ („Bajki Robotów” i „Opowieści o pilocie Pirxie” w ilustracji młodych czytelników twórczości Stanisława Lema). Konkurs skierowany jest do młodzieży szkół podstawowych (klasy VI-VIII) oraz młodzieży szkół średnich.

            Materiały dotyczące konkursu:

            Projekt Lem 2021 zaproszenie

            Projekt Lem 2021 konkurs plastyczny

          • Konkurs Literacko – Plastyczny „ŻOŁNIERZE WYKLĘCI W OCZACH WSPÓŁCZESNYCH UCZNIÓW”

          •  

            Z przyjemnością informujemy, że Powiatowy Konkurs Literacko – Plastyczny

            „ŻOŁNIERZE WYKLĘCI W OCZACH WSPÓŁCZESNYCH UCZNIÓW”   został

            rozstrzygnięty, a wśród laureatów znaleźli się uczniowie z naszej szkoły : 

            - Hanna Brucka kl. VII a praca literacka II miejsce

            - Maciej Janiszewski kl. VIII  - prezentacja - II miejsce.

            GRATULUJEMY !!!

             

          • „Lepszy świat dla dzieci w Jemenie”

          • W ramach Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka z UNICEF nasza szkoła wzięła udział w akcji „Lepszy świat dla dzieci w Jemenie”. Dzieci w Jemenie doświadczają wielu problemów: braku dostępu do czystej wody, pełnowartościowej żywności, czy właściwej opieki medycznej. Aż 2 miliony dzieci w tym kraju nie chodzi do szkoły. Wiele dzieci cierpi z powodu głodu, każdego dnia walcząc o przetrwanie. Wojna to jedyna rzeczywistość jaką znają. Codzienność, w której funkcjonują, nie daje im szansy na szczęśliwe dzieciństwo.

            Dzięki zaangażowaniu uczniów naszej szkoły poprzez prace plastyczne, które wykonali włączyliśmy się aktywnie w stworzenie wizji lepszego świata

            dla dzieci w Jemenie.

            Jemen

            Jemen

          • KONKURS

          • KLASA 8

            RUSZAMY Z KONKURSEM

            O IRENIE SENDLEROWEJ

            • PRACA PLASTYCZNA, FORMAT A2, TECHNIKA DOWOLNA:

            • PRACA PRZEDSTAWIAJĄCA POSTAĆ IRENY SENDLEROWEJ lub

            • PRACA PRZEDSTAWIAJĄCA WYDARZENIA ZWIĄZANE Z DZIAŁALNOŚCIĄ IRENY SENDLEROWEJ

            • GAZETKA (działalność w czasie wojny lub powojenne losy)

            • KONKURS WIEDZY.

    • Kontakty

      • Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. Orła Białego Wałbrzych, ul. Wańkowicza 13
      • psp2@walbrzych.edu.pl
      • psp2@walbrzych.edu.pl
      • 748470989
      • ul. Wańkowicza 13 58-304 Wałbrzych
      • Izabella Mazurek
      • Krystyna Baczyńska
      • Dorota Leksztan Monika Rajca
  • Galeria zdjęć

      brak danych