• BEZPIECZNE PIĄTKI

          • W dniach 08-09 września br. gościli w naszej szkole przedstawiciele Straży Miejskiej z Wałbrzycha. Spotkanie odbyło się w klasach 3, 4 i 5. Celem spotkania było zaznajomienie uczniów z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa w drodze do i z szkoły (w tym przepisów ruchu drogowego w stosunku do pieszych), unikania sytuacji kryzysowych, zachowania się w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia. Jednak podstawowym celem prelekcji było przedstawienie algorytmów postępowania ratowniczego w stosunku do osób dorosłych, dzieci i niemowląt w sytuacji nagłego zagrożenia życia. Uczniowie klas mieli możliwość indywidualnego – praktycznego przećwiczenia na fantomach symulacji resuscytacji krążeniowo-oddechowej. Szczególną uwagę zwrócono słuchaczom na zachowanie własnego bezpieczeństwa w trakcie podejmowania działań ratowniczych. Każdy uczestnik otrzymał pamiątkową zakładkę do książki ilustrującą w sposób obrazowy podstawy udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Spotkanie odbyło się w ramach prac zespołu ds. bezpieczeństwa oraz programu profilaktycznego „Bezpieczne Piątki”.

          • Konkurs historyczny KATYŃ

          •  

             

            Konkurs adresowany jest do młodzieży szkolnej i placówek oświatowo-wychowawczych w wieku 13-18 lat.

            Głównym celem tego przedsięwzięcia jest upowszechnianie wiedzy dotyczącej Zbrodni Katyńskiej i jej Ofiar.

            Kalendarium konkursu:

            15.10.2021 r. - termin zgłaszania prac konkursowych;

            30.10.2021 r. - publikacja wyników konkursu;

            10.11.2021 r. - Konferencja Młodych Historyków połączona z uroczystością rozdania nagród.

            Wszelkie informacje na temat konkursu znajdują się pod linkiemkatyn-pamietam.pl/

          • "Zrób dla innych coś dobrego - zbieraj nakrętki"

          •  

             

            W roku szkolnym 2021/2022 kontynuujemy akcję ekologiczno - charytatywną "Zrób dla innych coś dobrego - zbieraj nakrętki".

            Jakie zbierać nakrętki?

            Wszystkie te, które są plastikowe (pozbawione tekturowych i metalowych elementów). Zbieramy zatem nakrętki z plastikowych butelek, po soku i nabiale w kartonie, po kosmetykach  czy kawie rozpuszczalnej. Nadają się także pojemniki po Kinder Niespodziankach.

            Nakrętki można przynieść do szkoły i wrzucić do pojemnika, który stoi obok sekretariatu.

            Zbierając nakrętki segregujemy odpady, ale przede wszystkim pomagamy potrzebującym.

            Dziękujemy wszystkim za dotychczasowe zaangażowanie.

            Koordynator akcji: Dorota Gasz

          • Dobry Start od ZUS

          •  

            Od 1 lipca do 30 listopada można składać wnioski o świadczenie z rządowego programu Dobry Start(tzw. 300 plus). Od tego roku przyznawaniem i wypłatą tych świadczeń zajmuje się ZUS. Wnioski można złożyć wyłącznie elektronicznie – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Świadczenia trafią wyłącznie na rachunki bankowe.

            W ramach programu Dobry Start rodzice i opiekunowie dzieci mogą otrzymać jednorazowe wsparcie w wysokości 300 zł na zakup podręczników i artykułów szkolnych.

            Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada wyłącznie online:

            • przez serwisy bankowości elektronicznej tych banków, które udostępniły taką możliwość,
            • na portaluPUE ZUS,
            • na portalu Emp@tia.

            Od 1 lipca 2021 r. obsługą wniosków, przyznawaniem i wypłatą świadczeń zajmuje się ZUS. Dlatego wszystkie informacje o złożonym wniosku i świadczeniu będą dostępne na portalu PUE ZUS. Osoby, które nie mają jeszcze swojego profilu na PUE ZUS, mogą go założyć samodzielnie przez internet lub z pomocą pracownika ZUS - w naszej placówce, podczas e-wizyty, w czasie naszego dyżuru w innej instytucji.

            ZUS wypłaci pieniądze tylko na konto bankowewskazane we wniosku. Wypłata będzie realizowana:

            • do 30 września 2021 r. – na podstawie wniosków złożonych do końca sierpnia,
            • w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku – na podstawie wniosków składanych od września.

            Aby ułatwić wypełnianie i składanie wniosku o świadczenie z programu Dobry Start przez rodziców, opiekunów prawnych oraz osoby sprawujące pieczę nad dzieckiem, na PUE ZUS udostępniliśmy intuicyjny kreator wniosków. Kreator krok po kroku prowadzi wypełniającego wniosek przez proces uzupełniania wymaganych danych i informacji.

            Każda osoba, która będzie potrzebowała wsparcia w złożeniu wniosku o świadczenie z programu Dobry Start może liczyć na pracowników ZUS.Pomoc można uzyskać:

            • na specjalnej infolinii pod numerem 22 290 22 02 w dni robocze(pn.–pt.) w godz. 8.00 –15.00
            • w Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) ZUS w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 7.00 –18.00 pod numerem telefonu 22 560 16 00 lub za pośrednictwem maila na adres: cot@zus.pl,
            • we wszystkich placówkach ZUS  oraz podczas e-wizyty w ZUS,
            • w trakcie dyżurów pracowników ZUS w siedzibach urzędów miasta, gminy, Poczty Polskiej i KRUS (informacje o dyżurach dostępne na www.zus.pl).

             

            Więcej informacji na www.zus.pl

          • „ Moje wymarzone wakacje”.

          • Dnia 23 czerwca rozstrzygnięto szkolny konkurs plastyczny dla klas 0 -  „ Moje wymarzone wakacje”.

            Oto nagrodzeni uczniowie:

             

            I miejsce –  Antoni Twardowski „0 2”

            II miejsce -  Grzegorz Matuszak „0 2”

                                Maria Bączyk      „0 1”

            III miejsce – Emilia Wachholc  „0 2”

                                 Wiktor Duplicki    „0 1”

             

            Wyróżnienia – Maja Dankowska   „0 2”

                                    Wiktoria Demska   „0 2”

                                    Veronika Bartoszek „0 2”

             

            Gratulujemy!

             

          • Zakończenie roku szkolnego - organizacja

          • W tym roku  nie organizujemy uroczystego zakończenia roku szkolnego. Ze względu na liczebność Szkoły świadectwa promocyjne i świadectwa ukończenia szkoły podstawowej rozdane będą przez wychowawców z zachowaniem środków bezpieczeństwa (wymagane maseczki, zachowanie dystansu społecznego).

            Uczniowie  przychodzą do szkoły zgodnie z harmonogramem, nie wcześniej niż na  5 minut przed wyznaczoną godziną. Wchodzą na teren szkoły wejściem głównym, udają się do swojej klasy, następnie z wychowawcą na salę gimnastyczną.  Po odebraniu świadectwa  wychodzą  ze szkoły  za salą gimnastyczną, od strony placu zabaw i przez szkolny parking.

            Rodzice klas IV - VIII proszeni są  o niewchodzenie z dziećmi do szkoły.

            W klasach I-III z dzieckiem na salę gimnastyczną może wejść tylko jeden Rodzic - wymagana maseczka.

            Harmonogram:

            • 8:15 - klasy VIII,
            • 9:oo - klasy VII,
            • 9:3o - klasy VI,
            • 10:15 - klasy V,
            • 11:3o - klasy IV,
            • 12:oo - klasy I,
            • 12:3o - klasy II,
            • 13:oo - klasy III.

            Oddziały przedszkolne mają zakończenie 24 czerwca br. (czwartek), godzina 12:oo.

            W przypadku potrzeby odebrania świadectwa w formie indywidualnej, proszę zgłosić się do sekretariatu szkoły, w terminie od 30 czerwca br., w godzinach 8:oo – 15:oo (25 czerwca br. świadectwa nie będą wydawane).

            Dyrektor szkoły – Izabella Mazurek

          • .

          • Uczniowie z klasy 6c naszej szkoły serdecznie  zapraszają  do obejrzenia 3 minutowego filmu zrealizowanego w ramach konkursu filmowego w ramach projektu  „Postaw na słońce” Fundacji Banku Ochrony Środowiska, który został objęty honorowym patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej  i Ministerstwa Klimatu i Środowiska. Przybliża on zagadnienia z zakresu fotowoltaiki. Jest to bardzo ważny temat w dobie poszukiwanych ekologicznych i ekonomicznych form pozyskiwania energii.Poniżej link do filmu:

            https://www.youtube.com/watch?v=mR4GIjSNAXA

          • Wojtek Sokołowski - najmłodszy organista w Polsce

          • Wojciech Sokołowski ma 13 lat, obecnie jest uczniem klasy 6a Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 im. Orła Białego w Wałbrzychu.

            Osiąga bardzo wysokie wyniki w nauce. Jest systematyczny, obowiązkowy, sumienny. Zarówno w czasie pracy samodzielnej, zbiorowej, a szczególnie grupowej wyróżnia się zaangażowaniem i wytrwałością. Bierze czynny udział w życiu klasy i szkoły. Wojtek jest bardzo lubianym, pogodnym chłopcem. Zawsze udziela pomocy kolegom, nigdy nie odmawia współpracy. Chętnie i z łatwością nawiązuje kontakty rówieśnicze, a także kontakty z nauczycielami. W rozmowie z osobami dorosłymi utrzymuje właściwy dystans. Cechuje go  wysoka kultura osobista.

            Wojtek uczy się gry na organach, gra w kościele i jest najmłodszym organistą w Polsce. Jak sam mówi, fascynuje go muzyka organowa odkąd pamięta. Wojtek jest skromny, ale w klasie uczniowie wiedzą o jego niezwykłych  zainteresowaniach.

            Zachęcamy do wysłuchania wywiadu radiowego przeprowadzonego z Wojtkiem przez radiową Czwórkę „Mam 13 lat. Jestem najmłodszym organistą w Polsce”.

            https://open.spotify.com/episode/4GVqfRZvJIDVuOmjWJ7qNd?si=6FIQGAN3Td-LbrP3fbVgGA&utm_source=sms&dl_branch=1&nd=1

          • Konkurs informatyczny „BAJKOWY ZAMEK KSIĄŻ ”

          • Informujemy, iż laureatami konkursu zostali:

             

            I miejsce: Karolina Filipek z PSP Nr 6

            II miejsce: Aleksandra Błaszczyk z ZSP Nr 1

            III miejsce: Martyna Dużyńska z ZSP Nr 4


            Serdecznie gratulujemy laureatom i wszystkim biorącym udział w konkursie.

    • Kontakty

      • Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. Orła Białego Wałbrzych, ul. Wańkowicza 13
      • psp2@walbrzych.edu.pl
      • psp2@walbrzych.edu.pl
      • 748470989
      • ul. Wańkowicza 13 58-304 Wałbrzych
      • Izabella Mazurek
      • Krystyna Baczyńska
      • Dorota Leksztan Monika Rajca
  • Galeria zdjęć

      brak danych