EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA - 2020.04.15
- 15.04.2020 08:57
Witajcie Kochani po przerwie świątecznej. Myślę że spędziliście miło czas wolny i jesteście gotowi do podjęcia nowych wyzwań. Zaczynamy:
Edukacja polonistyczna - Elementarz odkrywców- podręcznik str.38-39.
Czytamy, z podziałem na role, tekst inscenizacji „Kto ma olej w głowie?”- zaproś do czytania rodziców, dziadków lub rodzeństwo.
Odpowiedz na pytania pod tekstem.
Otwórz zeszyt do j. polskiego, wykonaj w zeszycie zadanie 3 z elementarza str. 39. Pracę w zeszycie zakończ kolorowym szlaczkiem.
Edukacja matematyczna – w zeszycie z matematyki zapisz rozwiązania zadań.
1. Jakie to liczby?
- wynik odejmowania 17 i 3
-wynik odejmowania 15 i 4
- wynik dodawania 13 i 4
- jedna dziesiątka, 6 jedności
- 2 jedności, jedna dziesiątka
2. Amelka, Iza i Martyna kupiły balony – jeden żółty, jeden czerwony i jeden niebieski. Amelka nie kupiła żółtego balonu. Iza nie kupiła żółtego ani niebieskiego. Jakiego koloru jest balon każdej dziewczynki?. Narysuj rozwiązanie.
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA - 2020.04.08
- 08.04.2020 09:49
Dzień dobry, dziś zajęcia i temat związany z obchodami Świąt Wielkanocnych . Związanych jest z nimi wiele tradycji i zwyczajów. Oto moja propozycja zadań
Edukacja polonistyczna - Elementarz odkrywców – podręcznik str. 74. Próbujemy samodzielnie przeczytać wiersz M. Strzałkowskiej-„ Na wielkanocnym stole” . Odpowiedz na pytania: Po jakim obrusie biegał zajączek? Jakie mazurki i baby stały na stole? Co było w koszyku? Jaki baranek stał obok talerza? Jak wygląda wielkanocny stół opisany w wierszu?. Na ostatnie pytanie zapisz odpowiedz w zeszytach w trzy linie. Pamiętaj! – zdanie zaczynamy wielką literą kończymy kropką.
Ćwiczenia zintegrowane str. 66-69.
Edukacja matematyczna- ćwiczenia str. 31.
Edukacja muzyczna – posłuchaj i spróbuj zaśpiewać piosenkę- „ KURA I PISANKI” https://www.youtube.com/watch?v=6RH8hXpWnlk
Edukacja plastyczna- wykonam kartkę świąteczną – mogę ją podarować swoim bliskim ( praca na ocenę ), czekam na zdjęcia.
DZIĘKUJĘ RODZICOM ZA POMOC I WSPARCIE- WYCHOWAWCZYNI.
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA - 2020.04.07
- 07.04.2020 09:41
ZADANIE DOMOWE DNIA 07.04.2020 ROK
Witajcie kochani w nowym dniu, serdecznie zapraszam was do podjęcia nowych wyzwań.
Edukacja polonistyczna - Elementarz odkrywców- podręcznik str.36. Uważnie słucham czytanego przez rodzica/opiekuna wiersza N. Usenko „ EKOLOGICZNY POTWÓR”, udzielanie odpowiedzi na pytania do wiersza, poznanie zasad segregacji śmieci. Spróbuj się zastanowić i odpowiedzieć na pytania: Jak w moim domu wygląda segregacja śmieci? Które odpadki mogą być jeszcze raz wykorzystane?
Przypomnij sobie ważne słowo RECYKLING i co ono oznacza.
W zeszyci w trzy linie zapisz wymyślonych 5 par wyrazów oznaczających przeciwieństwa – przykłady Elementarz odkrywców- podręcznik str.37.
Edukacja matematyczna -porządek i rytm w organizacji czasu- praca kalendarzem. Przypomnij sobie nazwy miesięcy i ich kolejność. Spróbuj wymienić je z pamięci. Postaraj się je zapamiętać oraz który z kolej jest miesiąc. Napisz w zeszycie w kratkę nazwy miesięcy po kolei :
1 Styczeń
2 Luty itd.
Pracę zakończ ekologicznym szlaczkiem w zeszycie.
Proponuje kilka zabaw z wykorzystaniem nietypowych przyborów:
- marsz z gazetą na głowie tak aby nie spadła. W siadzie skrzyżnym skręty tułowia w lewo i w prawo z gazetą trzymaną oburącz przed sobą.
- zgniatanie gazety w kulę. Podrzucanie kuli jedną ręką chwytanie drugą .
- rzuty do celu – rzucamy gazetowymi kulkami z wyznaczonej odległości do pudełka
- przeskakiwanie obunóż przez leżącą na podłodze butelkę
-marsz na palcach podczas wdechu ( podniesienie rąk i przełożenie butelki z ręki do ręki wysoko nad głową) i na stopach podczas wydechu (opuszczenie rąk)
Wykonanie pracy plastyczno- technicznej według własnego pomysłu z materiałów odpadowych (butelki plastykowe, korki, skrawki materiału itp.). Może to być ekologiczny stworek, zwierzątko, pojazd. Zadania z zeszytów proszę przesłać do sprawdzenia do środy 08.04.2020, a pracę plastyczną do 16.04.2020.
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA - 2020.04.06
- 06.04.2020 10:34
Dzień dobry, to przed nami kolejny tydzień nowej trochę innej pracy. Oto plan działania:
Otwórz zeszyt w trzy linie i zapisz dwuznak wielkiej litery i małej „CH” i „ch” oraz wyrazy; chmura, chłodnik, cicho, chustka, chłopiec. Każdy wyraz w jednej linijce.
Pracę zakończ wymyślonym przez siebie szlaczkiem.
Elementarz odkrywców- podręcznik str. 35- przeczytaj opowiadanie i odpowiedz na pytania pod tekstem. Dbamy by czytać sylabami lub wyrazami, pamiętamy o znakach przestankowych: przecinku i kropce.
Ćwiczenia zintegrowane strona 29.Zwróć uwagę na zadanie drugie – na pytanie zawsze odpowiadamy pełnym zdaniem.
Dzisiaj poznamy nową liczbę 17 – zapisujemy ją w zeszycie w kratkę- dwa rzędy.
Rysujemy 17 cukierków w zbiorze podobnie jak przy liczbie 15.
Pamiętaj liczba 17 składa się z jednej 10 i 7 jedności.
Kaligrafując liczbę 17 pamiętaj o odstępach jedna kratka między pisanymi liczbami, staraj się nie wychodzić poza kratki.
Nie zapomnij o zapisywaniu obserwacji w kalendarzu pogody oraz o naszej lekturze- „CUKIERKU, TY ŁOBUZIE”.
Pozdrawiam wszystkich.