EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA - 2020.04.30
- 30.04.2020 11:53
Dzień dobry w czwartek! Dzisiaj zadania na wesoło.
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA - 2020.04.28
- 29.04.2020 09:28
Witam Kochani w kolejnym dniu nauki zdalnej. Dziś spotkanie z dwuznakiem „Si” oraz ze zwierzętami z wiejskiego gospodarstwa.
JĘZYK ANGIELSKI - 2020.04.28
- 28.04.2020 10:41
Topic: I like / I don't like – forma pisemna.
Celem dzisiejszej lekcji jest ćwiczenie formy pisemnej czasownika „like” oraz nazw produktów spożywczych.
Proszę otworzyć podręcznik na stronie 53 zadanie 1.
Możemy zacząć od tego, żeby zapytać dziecko, czy potrafi nazwać produkty spożywcze pokazane na obrazkach po angielsku.
Proszę, żeby uczniowie popatrzyli na każdy rysunek i zdecydowali na podstawie wyrazu twarzy i ruchu Zabadelli (główna bohaterka podręcznika), czy lubi ona dane produkty czy nie i napisali zdania w zeszycie / na kartce.
Pierwsze zrobię jako przykład i nie trzeba go pisać:
1. I don't like pizza.
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA - 2020.04.27
- 28.04.2020 09:11
Dzień dobry! Oto zadania na wtorek. Zgadnijcie jaką literę dzisiaj poznamy, rozwiązanie zagadki Wam podpowie:
„ Nosi dom na grzbiecie. Kto to jest, czy wiecie”
W wyrazach ślady, świerk, środa, średnik jaką głoskę słyszysz na początku wyrazu a jaką na końcu. Przeliczcie ile jest spółgłosek a ile samogłosek.
Zapamiętajcie ! Literę „ś” piszemy przed spółgłoskami i na końcu wyrazu np. Zośka- litera „ k” to spółgłoska czyli przed nią na pewno będzie litera „ś”- zmiękczona przez znak diakrytyczny ( potocznie nazywany kreseczką) . Jest to trudny wyraz, ale nie musicie tego pamiętać.
Edukacja polonistyczna - Elementarz odkrywców –podręcznik str. 60. Spróbujcie samodzielnie przeczytać tekst, odszukajcie w opowiadaniu wyrazy, które rozpoczynają się literką „ś” mają ją na końcu oraz w środku wyrazu. Udało Wam się je znaleźć? . To brawo.
Teraz otwórzcie zeszyty w trzy linie i zapiszcie w trzech kolumnach:
ś….. ….ś…. ……ś oto przykłady
ślimak głośno Adaś
Ćwiczenia zintegrowane str. 50-51.
Obejrzyjcie krótki filmik o nowo poznanej literce
https://www.youtube.com/watch?v=nOAo-cLXf1g
Edukacja matematyczna- ćwiczenia str. 36.
Edukacja plastyczno – techniczna- narysuj na kartce A4 ślimaka, Alę zakręconą skorupę wykonaj używając skrawków materiałów lub kolorowego papieru a jeżeli tego nie macie w domu można wykorzystać gazety lub kropki zrobione z plasteliny- pracę prześlij do 04.05 2020. Do dzieła, życzę miłej zabawy.
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA - 2020.04.27
- 27.04.2020 09:55
Witajcie Kochani ! Jak to w poniedziałek bywa, rozpoczynamy nowy tydzień nauki zdalnej.
Elementarz odkrywców - podręcznik edukacja polonistyczna s.58-59; rozmowa na temat pól uprawnych - kierowana pytaniami z podręcznika (s.59) oraz pytaniami pomocniczymi: Co rośnie na polach poza roślinami uprawnymi? Jakie zwierzęta mają swoje domy na polach ? Czy pola uprawne wyglądają tak samo przez cały rok ? Co jeszcze sieje się lub sadzi na polach, jakie rośliny ? Czy są maszyny, które pomagają ludziom w pracach polowych? Jakie prace trzeba wykonywać w polu?
W zeszycie w trzy linie proszę, aby dzieci zapisały 3 zdania (najlepiej z pamięci)
1) Na polu rolnik uprawia zboża.
2) Zwierzęta na polu szukają jedzenia.
3) Pola uprawne zmieniają się przez cały rok.
Ćwiczenia zintegrowane str. 48-49 .
Obejrzyjcie proszę filmiki o wiosennych pracach w polu
https://www.youtube.com/watch?v=I6EGdIPn8Lg
https://www.youtube.com/watch?v=amOEcV3xn0Y
Edukacja matematyczna- Elementarz odkrywców – ćwiczenia str. 35.