• O2 - 2020.04.01
        • O2 - 2020.04.01

        • 30.03.2020 16:58
        • 01.04.2020 środa  Zakupy z ekotorbą

          Zabawa w sklep – w miarę możliwości pobawcie się w sklep. Proszę by dzieci wykonały pieniądze – jest okazja o powtórzenie  monet i banknotów.  Można pomoc przygotować dzieciom podpisy do produktów  - tutaj dowolność.

          Czytanie opowiadania:

          Wczoraj, podczas zakupów, spotkałam pewną panią z synkiem. Chłopiec – Emil – od samego wejścia do sklepu nie słuchał tego, co mówi do niego mama. Ciągle powtarzał „Chcę!”, „Chcę!”. Uciekał między regały, biegał po sklepie, zrzucał różne opakowania. Wkładał do koszyka to, co on chciał. Kiedy mama próbowała tłumaczyć, że to jest niepotrzebne, że trzeba kupić produkty z listy, chłopiec krzyczał „Ale ja chcę!”. Kiedy mama odmówiła, zaczął okropnie histeryzować. Zachowywał się tak głośno, że wszyscy zapomnieli, po co przyszli do sklepu, i marzyli, żeby wyjść. Emil leżał na podłodze, uderzał w nią pięściami i nogami, a jego mama patrzyła na niego i miała w oczach wielkie łzy.

          Proszę dokonać oceny zachowania chłopca : Jak powinien zachować się Emil? A wy jak się zachujecie podczas wspólnych zakupów z rodzicami ?

          Zadanie w ćwiczenia strona 59

          https://www.youtube.com/watch?v=9H5WrS3o9Ac   Próby nauki piosenki. Proszę by raz dziennie dzieci słuchały piosenki „ Kocham świat”. Można na słowa refrenu klaskać rytmicznie.
        • O2 - 2020.03.31
        • O2 - 2020.03.31

        • 30.03.2020 16:57
        • Wtorek – 31.03.2020 Eko- cuda – coś nowego ze starego.

          Dziś prosiłabym by dzieci przywitały się swoim imieniem i nazwiskiem. Oraz powiedziały swój adresJ

          Zaczniemy od podziały na sylaby i na głoski. To ważne. Wcześniej pisałam by zacząć od wyrazów trzygłoskowych. Jeśli dziecko już to potrafi proszę o coraz trudniejsze wyrazy.  Proszę pytać co słychać na początku, na końcu i w środku wyrazu.  Te ćwiczenie jest bardzo ważne jeśli chodzi o późniejszą naukę czytania.

          Zadanie z ćwiczeń strony 58 i 60

          https://www.youtube.com/watch?v=XOvHkVJ9Lto

          Pooglądajcie z dziećmi ten filmik jest tam pokazane jak można wykorzystać różne materiały i dać im nowe życie. Może coś wam się spodoba i zrobicie.

          A dziś zadanie techniczne: Recyklingowy ludzik – można wykorzystać plastykowe butelki, puszki, włóczkę , tekturowe pudełka, klej papier kolorowy co po prostu znajdziecie w domu i stwórzcie dzieło sztuki. Tutaj poproszę o zdjęcie.

          Poukładajcie razem puzzle bądź pograjcie w chińczyka J

        • O2 - 2020.03.30
        • O2 - 2020.03.30

        • 30.03.2020 16:56
        • Poniedziałek 30.03.2020 Segregować każde może .

          Wstęp do zajęć : Do zajęć  ruchowych wykorzystamy butelki, papier, puszki…

          Zabawy ruchowe z dziećmi –zrobić slalom przy użyciu butelek (czołganie się, marsz na palcach , na piętach, tyłem), rzucać papierowymi kulkami do celu( ćwiczenia obręczy barkowej),  można zbierać stopami kawałki gazet (ćwiczenia stóp), czworakowanie na dywanie, popychanie przed sobą słoika czy puszki (ćwiczenia dużych grup mięśniowych) . To przykłady proszę zrobić to tak by było Wam wygodnie.

          Słuchanie wiersza

          Przedstawienie.

           W klasie wielkie poruszenie. Występują dziś na scenie Ala, Ola, Ewa, Basia, Kuba, Kazio, Staś i Kasia… – Na odpady nie ma rady. Nie schowamy do szuflady gór odpadów oraz śmieci. – Wiedzą o tym nawet dzieci! – Na odpady nie ma rady, lecz nie płaczmy, bez przesady – aby na to coś zaradzić, trzeba z głową je gromadzić. – Segregujmy je dokładnie zamiast wrzucać jak popadnie. – I od dzisiaj śmiećmy z głową, nowocześnie, postępowo! – Czyś jest biedny, czy bogaty, kładź oddzielnie szkło i szmaty, i przedmioty metalowe, i odpady plastikowe. – Recyklingu dobre duszki prędko zrobią z puszek puszki, buteleczki z buteleczek, pudełeczka z pudełeczek… – A ze szmat, z makulatury – pism i książek całe góry! – Niech się wreszcie normą stanie wtórne wykorzystywanie! Jaś brwi zmarszczył, myśli, myśli… – Kupmy koszyk na ogryzki! Próbę recyklingu zróbmy i na jabłka je przeróbmy! Skrupulatnie sortuj śmieci, nie wyrzucaj ich jak leci.

          Rozmowa na temat treści wiersza, dzieci mogą odpowiedzieć a pytania : Jakie imiona miały dzieci występujące w przedstawieniu, Jakie rady przekazały dzieci, Dlaczego trzeba segregować  śmieci?

          https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY Proszę pooglądać film z dziećmi bardzo ciekawy – praktyczny sposób segregowania. Prosiłam bym zwrócić uwagę na słowo : recykling .

          Zabawa muzyczna – w miarę możliwości przygotujcie dzieciom różne przedmioty z papieru, plastiku i szkła i pograjcie na nich. To fajna zabawa, którą dzieci lubią.
        • O2 - 2020.03.26
        • O2 - 2020.03.26

        • 29.03.2020 14:42
        • Poproszę o ćwiczenia dotyczące podziału na głoski i sylaby. Zaczynam od podziału łatwych wyrazów ( kot, mak, sos, kos, byk, oko, sam itp.) Jeśli wasze dziecko radzi sobie dobrze z tymi wyrazami można spróbować trudniejsze ( mata, kasa, lody, noga itp.)

          Zabawa matematyczna – mniej, więcej, tyle samo. Proszę przygotować figury geometryczne wyciąć z kartki – koła , kwadraty, trójkąty- przy okazji dziecko powtórzy nazwy figur geometrycznych i układać je tak by dziecko mogło określić po której stronie ile czego jest.

          https://www.youtube.com/watch?v=_d46oD2DyTc

          Proszę włączyć dziecku ten film o wiośnie.
    • Kontakty

      • Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. Orła Białego Wałbrzych, ul. Wańkowicza 13
      • 748470989
      • ul. Wańkowicza 13 58-304 Wałbrzych Poland
      • Izabella Mazurek
      • Krystyna Baczyńska
      • Dorota Leksztan Monika Rajca
  • Galeria zdjęć

      brak danych