Oddział O2
O2 - 2020.03.18
- 29.03.2020 14:34
Zabawy logopedyczne – Próbujemy ziewać głośniej i ciszej, z większą i mniejszą mocą. To samo ćwiczenie staramy się wprowadzić, prosząc dziecko, aby spróbowało zaśmiać się na różne sposoby .Poproszę by pokazać jak to zrobić. Jak macie Państwo w domu rurki proszę pobawić się w przesuwanie za pomocą dmuchania przez rurkę np. kawałka papieru lub wybrać jakiś inny lekki przedmiot.
Ćwiczenia matematyczne – proszę użyć do pomocy kloców lub innych przemiotów by dzieciom łatwiej się przeliczało bądź niech użyją palców. Proszę budować zadania prostego typu : Mama ma 3 tulipany białe i 5 czerwonych. Ile tulipanów ma razem mama? Tata kupił w sklepie owoce : 3 jabłka i 5 gruszek. Ile ma owoców? Proszę nie przekraczać 10.
Rozmawiamy o miłych gestach – pokazanie na komputerze, telefonie kartek pocztowych wysyłanych z różnych okazji do ludzi : urodzin, imienin , świat czy też wakacji. Dziecko rozmawia o ich wyglądzie, treści. Projektowanie kartki na wybraną okazję ( niech dziecko zdecyduje co chce zrobić) – technika dowolna. Przypominam aby zbierać prace dzieci.
O2 - 2020.03.17
- 29.03.2020 14:33
Dziś proponuje układanie puzzli – pozwalają one usprawnić motorykę rąk i współpracę oka i ręki .
Rozmowa z rodzicem „ Moje obowiązki w domu „ – rodzic zadaje dzieciom pytania dotyczące ich obowiązków domowych, jakie zadania lubią robić, jeśli nie mają obowiązków wspólna próba znalezienia czegoś co dziecko mogłoby robić w domu .
Odgrywanie scenek sytuacyjnych - Zaraz ! teraz nie mogę przygotuj scenkę dotyczącą unika przez dzieci obowiązków domowych– np. Mama wraca z pracy i bardzo boli ją głowa. Prosi Cię byś pozbierał swoje zabawki. A ty odmawiasz, mówiąc, że jesteś teraz zajęty, bo ogladasz bajkę …. To tylko przykład możecie Państwo wymyśleć całkiem coś innego i pobawić się z dzieckiem .
O2 - 2020.03.16
- 29.03.2020 14:32
Dziś przewidziałam dla uczniów następujące zadania:
Zaczarowany worek – proszę przygotować dla dzieci woreczek i włożyć od niego różne przedmioty o różnej fakturze. Zawiązać dzieciom oczy, dziecko losuje jeden przedmiot i przez dotyk próbują określić jej ciężar, strukturę i wielkość. Później podejmują próbę odgadniecie tego co wylosowali.
Litera g – poznanie zapisu drukowego i pisanej literki G,g. Zwracamy uwagę na kierunek i wielkość pisanych liter. Dzieci wymieniają jakie znają przedmioty rozpoczynające się na głoskę g , następnie dzielą wyrazy na sylaby i na głoski. Poszukują wyrazów gdzie literka g występuje na końcu lub w środku wyrazu.
Dziecko wykleja literkę g z plasteliny bądź modeliny (dzieci będą wiedziały jak to zrobić w szkole takie coś robimy) Utrwala sobie kształt tej literki.
O2 - 2020.03.12 i 13
- 29.03.2020 14:31
1. Zabawa słowa z dzieci " Wymień nazwę zwierząt, które żyją na lądzie, w środowisku wodnym i w powietrzu.
Kontynuacją tego zadania będzie narysowanie pracy " Które zwierzę lubię najbardziej" - proszę by prace plastyczne zbierać. Będę je sprawdzać jak tylko dzieci wrócą do szkoły.
Zagadki słuchowe. Proszę puścić dzieciom ten filmik - By posłuchały i nazwały to co słyszą: https://www.youtube.com/watch?v=So2fgFBvc0g
Kubek pełen zdrowia - proszę o o wykonanie ze swoim dzieckiem koktajlu mleczno - owocowego. Jeśli dziecko nie ludzi mleka to może być jogurt i ulubione owoce.