• 2020-04-07
        • 2020-04-07

        • 07.04.2020 11:57
        • Temat: Wielkanocne stroiki.
           

          1. ,, Nakrywamy do wielkanocnego stołu’’- przygotowujemy stół do serwowania posiłku. Stół powinien być nakryty obrusem. Na stole stawiamy talerz. Z prawej strony talerza kładziemy nóż, z lewej widelec, a na górze łyżeczkę.

          Gromadzenie się przy stole podczas świątecznych posiłków jest pretekstem do bycia razem z rodziną, wspólnych rozmów i spędzenia czasu w miłej domowej atmosferze.

          2. ,, Dobre i złe maniery ‘’ właściwe lub niewłaściwe zachowania się wskazane przez dzieci.

          * Tata głośno rozmawia przez telefon przy stole, nie zwracając uwagi na prośby mamy.

          *Mama serwuje posiłki, dzieli je po równo i używając odpowiednich określeń, zachęca do wspólnego zjedzenia posiłków.

          *Dziecko nie chce usiąść przy stole, tłumacząc się chęcią oglądania telewizji.

          *Dziecko ,, głośno je posiłek’’.

          * Ciocia krytykuje wszystkie potrawy, które próbuje.

          3. ,,Wielkanocny stroik’’- rozmowa z dzieckiem na temat materiałów potrzebnych do przygotowania stroika. Wykorzystujemy wcześniej przygotowaną rzeżuszkę lub owies, bukszpan. Dodajemy kurczaczka, pisanki, zajączka lub baranka.

        • więcej
        • 2020.04.06
        • 2020.04.06

        • 06.04.2020 12:29
        • Temat: Wielkanoc w Polsce
          1. Zwyczaj chodzenia z kogutem zw. kurkiem w Poniedziałek Wielkanocny. Zapoznanie dzieci z tym zwyczajem. Chłopcy wozili żywego koguta na czerwonym wózku. Wózek przyozdobili wstążkami, kwiatami. Kiedy wieźli kogucika przez wieś śpiewali, klekotali. Kogucika karmili ziarnem, aby głośno piał. Od ludzi dostawali ciasta, wędliny i jajka.
          2. Słuchanie piosenki na serwerze you tube pt. ,, Wieziemy tu kogucika’’.
          3.,, Wielkanocne symbole’’ – rozmowa na temat symboli związanych z Wielkanocą. Symbole: pisanka, kurczaczek, zajączek, baranek, babka. Tradycje: święcenie pokarmów w koszyczku, śmigus- dyngus.
          4. ,, Kogucik z pisanki’’- ugotowane jajko przyozdabia się dekorując elementami przedstawiającymi grzebień i dziób a na ogonku przykleja się kolorowe paski papieru. Propozycja na udekorowanie jajka.
          . Zadanie do wykonania i przesłania. Proszę narysować, jak wyobrażacie sobie kogucika.
        • więcej
        • 2020.04.03
        • 2020.04.03

        • 06.04.2020 12:13
        • Temat: Pisanki- kraszanki- sztuka ludowa.
          ,, Święta tuż tuż ’’ powoli zastanawiamy się nad tworzeniem świątecznej atmosfery. Sprzątamy mieszkanie, myślimy nad dekoracjami wspólnie ze swoimi dziećmi. Dlatego też wybrałam ten temat, gdyż niedługo będziemy wykonywać w naszych domach pisanki.
          1. Przytoczyłam Państwu fragment wiersza pt.,,Pisanki’’ w celu ćwiczenia pamięci u dzieci. Proszę dzieciom przeczytać ten fragment, aby starali się zapamiętać co znajdowało się na każdej z pisanek lub co było np. na 3 pisance. Na jednej pisance był kogucik, a na drugiej słońce, śmieją się na trzeciej laleczki tańczące. Na czwartej kwiatuszki, a na piątej gwiazdki.
          2. DODAWANIE na np. pisanek ( Państwo mówią, że koszyczku są dwie pisanki w kropeczki i trzy pisanki w paski. Ile pisanek jest w koszyczku?
          3. Proszę na kartce wykonać pisankę i ozdobić ją w dowolny sposób.
           
        • więcej
        • 2020.04.02
        • 2020.04.02

        • 06.04.2020 12:10
        • Temat: Przyszłość planety w naszych rękach.
          Wszyscy zdajemy sobie sprawę, że nasza planeta Ziemia jest zanieczyszczana przez spaliny samochodów i dymiące kominy fabryk itp.
          1.Proponuję wysłuchanie przez dzieci piosenki na youtube Zozi ,, Świat w naszych rękach’’. Dzieci dowiedzą się w jaki sposób można pomóc naszej planecie.
          2. ,, Jak pomogę Ziemi?” – zabawa słowna. Zadaniem dzieci jest dokończenie zdań : Odpady trzeba…….. Recykling to ……Nasza planeta to ……. Śmieci wyrzucam do…….. Samochód trzeba myć ……. Zakupy nosimy w eko……..
          3. Zabawa ,,Cicho- głośno’’- na hasło. Cicho – dzieci chodzą na palcach, pokazując znak zachowania ciszy ( palec na ustach), na hasło Głośno – podskakują, klaszczą, tupią ale nie krzyczą.
        • więcej
        • 2020.04.01
        • 2020.04.01

        • 01.04.2020 15:20
        • Pastelowa wiosna

          Z nadejściem wiosny zmienna jest pogoda, świeci słonce i pada deszcz. Pogoda wpływa na nasze samopoczucie. Proszę, aby dzieci ze znanych im kolorów wybrały takie kolory, które kojarzą im się z deszczem ( smutny nastrój) a które ze słońcem ( radosny nastrój). Podczas dokonanego wyboru koloru kończymy zdanie: Wybieram kolor ……………, bo to kolor…………… ( tu podajemy przykłady zwierząt, roślin, przedmiotów kojarzących się z tym kolorem).

          Proponuję odtworzenie w serwerze youtube piosenki pt. Tęcza Cza Cza Cza w celu śpiewania i tańczenia.

          Proszę zapytać się dzieci jakie kolory ma tęcza. Dzieci odpowiedzi udzielają pełnymi zdaniami. Proszę dokończyć rozpoczęty wzór. Dziecko rysuje szlaczek a w nim chmurka, słonko i deszcz.
        • więcej
    • Kontakty

      • Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. Orła Białego Wałbrzych, ul. Wańkowicza 13
      • 748470989
      • ul. Wańkowicza 13 58-304 Wałbrzych Poland
      • Izabella Mazurek
      • Krystyna Baczyńska
      • Dorota Leksztan Monika Rajca
  • Galeria zdjęć

      brak danych