• WYCHOWANIE FIZYCZNE - 2020.04.06
        • WYCHOWANIE FIZYCZNE - 2020.04.06

        • 06.04.2020 12:55
        • Dzień dobry, dzisiejsze zadania to dobranie odpowiednich narzędzi do pomiaru sprawności fizycznej i zbadanie jednej z cech motorycznych : gibkości.

          Na poprzednich zajęciach przypomnieliśmy sobie cechy motoryczne człowieka. Do pomiaru tych cech służą różne testy opracowywane przez naukowców, fizjologów, biochemików. 

          Testy mogą być wykonywane po to żeby zbadać jakąś zdolność kierunkową  potrzebną do uprawiania wybranej dyscypliny np. skoczność w siatkówce, koszykówce, lub mogą mieć charakter ogólny badający w różnych próbach ogólne predyspozycje sportowe.

          Pozwalają nam na określenie czy moje cechy motoryczne lub ogólna sprawność odbiega od normy wyznaczonej prze naukowców dla mojego wieku i płci. W związku z takimi informacjami mogę doskonalić swój rozwój fizyczny i mam kontrolę nad nim. Testy na ogół przeprowadza się dwa razy w roku wiosną i jesienią. Po wykonanym zadaniu wyniki odczytuje się z tabelek załączonych do testu.

          W szkole na ogół wykonuje się Indeks Sprawności Fizycznej , Międzynarodowy Test Sprawności Fizycznej, Test Coopera.

          Twoim zadaniem będzie zmierzenie gibkości przy użyciu dowolnego narzędzia z w/w .

          Dwa z nich nadają się do tego zadania. Wyniki pomiaru prześlij na karcie odpowiedzi. tzn. zaznacz jaki test wybrałeś( podpowiadam że ISF robiliśmy w szkole wielokrotnie), wykonaj próbę i ją zinterpretuj czy twoja gibkość jest słaba, przeciętna czy wysoka.

           

          Możesz skorzystać z gotowca :

          Opis próby : Stań na baczność nogi proste w kolanach , wykonaj skłon w przód bez zginania nóg.

          1. Chwyt oburącz za kostki -                                               poziom minimalny
          2. Dotknięcie palcami obu rąk palców stóp -                  poziom dostateczny
          3. Dotknięcie palcami obu rąk podłoża-                           poziom dobry
          4. Dotknięcie dłońmi podłoża -                                          poziom wysoki
          5. Dotknięcie głową kolan -                                                 poziom wybitny

           

          Wyniki prześlij  na karcie pracy.

        • MATEMATYKA - 2020.04.06
        • MATEMATYKA - 2020.04.06

        • 06.04.2020 11:45
        • Temat: Kąty – zadanie z dowodzeniem.

           

          Wykorzystując wiedzę przypomnianą na ostatniej lekcji, rozwiąż zadanie 17 ze str 131 z testów „Pora na matematykę”.

          Wskazówki

          a) ustal, jaki warunek musi być spełniony, by dany trójkąt był trójkątem prostokątnym

          b) działania uzupełnij komentarzem słownym, wyjaśniającym do czego dane obliczenie jest potrzebne

          c) zadbaj o przejrzysty, czytelny zapis

          Zadanie dla chętnych* – zad.10, str.249

          Rozwiązanie prześlij do wtorku, 7 kwietnia.

    • Kontakty

      • Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. Orła Białego Wałbrzych, ul. Wańkowicza 13
      • 748470989
      • ul. Wańkowicza 13 58-304 Wałbrzych Poland
      • Izabella Mazurek
      • Krystyna Baczyńska
      • Dorota Leksztan Monika Rajca
  • Galeria zdjęć

      brak danych