Klasa 7A

        • BIOLOGIA - 2020.04.15
        • BIOLOGIA - 2020.04.15

        • 15.04.2020 12:39
        • Temat: Budowa i rola układu nerwowego.

          Cele:

          Poznasz budowę i funkcje układu nerwowego

          Omówisz budowę neuronu.

          Wyjaśnisz jak przewodzą się impulsy nerwowe

          Poznasz i wyjaśnisz działanie autonomicznego układu nerwowego

          Przypominam cele i temat do zeszytu

          Przeczytaj tekst z podręcznika ze str.173 – 176

          Zapis do zeszytu:

          Podział układu nerwowego do zeszytu ze strony 173( ja wiem , że ten podział jest w podręczniku, ale jest na tyle ważny, że powinien też znaleźć się w zeszycie i zostać zapamiętany)

          Proszę na stronie 175 przyjrzeć się budowie neuronu – to także informacja do zapamiętania, oraz jak przekazywane są sygnały.

          Kto może ,proszę skorzystać z linku, dotyczy układu nerwowego, wiele ciekawych informacji, na koniec zadania do sprawdzenia się, ale proszę ich nie odsyłać

          https://epodreczniki.pl/a/uklad-nerwowy/D7nf5jx0A

          do zrobienia

          Odpowiadamy w zeszycie na ćwiczenia 1 i 5 ze strony 176- podręcznik

          Dowód wykonania zadania odsyłamy.

          Powodzenia!

        • HISTORIA - 2020.04.15
        • HISTORIA - 2020.04.15

        • 15.04.2020 09:44
        • Temat: I wojna światowa – powtórzenie i utrwalenie wiadomości.

          Na dzisiejszej lekcji powtórzymy i utrwalimy wszystko czego do tej pory dowiedzieliście się na temat I wojny światowej.

          Ważne żebyście zapamiętali, że ta wojna była wynikiem napięć pomiędzy państwami europejskimi które trwały już od pewnego czasu co najmniej od początku XX wieku. Jej bezpośrednią przyczyną był zamach w Sarajewie. Potrzebny był zapalnik i to wydarzenie nim było. W ciągu miesiąca prawie cała Europa była w stanie wojny.

          Utworzyły się dwa bloki sojusznicze – państwa centralne (spójrzcie na ich położenie na mapie Europy) i państwa ententy (od słów ententę cordiale - serdeczne porozumienie, zawarte pomiędzy Francją i Wielką Brytanią w 1904 roku)

          Zwróćcie uwagę na kilka ważnych wydarzeń i spraw:

          - wojna błyskawiczna, która stała się wojną pozycyjną (wyobraź sobie życie w okopach, ci ludzie bardzo często zaczynami mieć objawy depresji i innych schorzeń szczególnie psychicznych)

          - użycie nowych rodzajów broni szczególnie czołgów

          - użycie gazów bojowych 1917 podczas tzw. II bitwy pod Ypres (stąd inna nazwa gazu musztardowego Iperyt)

          - zaangażowanie bardzo dużej ilości wojska

          - wojna po raz pierwszy w tak ogromnym stopniu dotknęła cywilów

          - Polacy opowiedzieli się po obu stronach konfliktu szukając szansy na odzyskanie niepodległości, zaborcy starali się pozyskać ich poparcie a co za tym idzie żołnierzy w swoich szeregach obiecując spełnienie marzeń – niepodległość. Ważnym głosem dla uzyskania państwowości dla Polaków był wystąpienie prezydenta USA w 1917 roku.

          - wojnę nazywamy światową między innymi dlatego, że w 1917 roku przystąpiły do niej Stany Zjednoczone, ale nie tylko ponieważ dziania wojenne toczyły się w Azji czy Afryce

          - po raz pierwszy część działań toczyła się także na morzu. (Użycie łodzi podwodnych!!!!!!)

          - Rewolucje w Rosji, były początkiem ogromnych zmian w Europie i na świecie. (Stalin nie wziął się znikąd pamiętajcie o tym – historia to ciąg przyczyn i skutków i wzajemnego oddziaływania)

          - wojna kończy się inaczej na froncie wschodnim (pokój brzeski) inaczej na froncie zachodnim (rozejm w Compiegne z Niemcami oraz traktatów pokojowych z Austrią, Węgrami, Bułgarią oraz Turcją w Saint-Germain-en-Laye, Trianon, Neuilly i Sèvres. Traktat pokojowy z Turcją został jednak zerwany przez jej wojnę z Grecją i ostateczny traktat pokojowy został z nią zawarty w Lozannie 24 lipca 1923)

          Wazne postacie dla Polski to – Józef Piłsudski, Roman Dmowski, Ignacy Jan Paderewski, gen. Józef Haller.

          Po zapoznaniu się z tymi informacjami, wykonajcie proszę dołączoną kartę pracy.

          Wyślijcie tylko odpowiedzi nie trzeba odsyłać całej karty.

          Pozdrawiam serdecznie!!!
          cwiczenia.doc
          powtorzenie_zeszyt_cwiczen.pdf

        • JĘZYK POLSKI - 2020.04.15
        • JĘZYK POLSKI - 2020.04.15

        • 15.04.2020 09:02
        • Między dobrem a złem

          „Podziękowanie”

          J. Twardowski

          str.266

          • określa intencję „ja” lirycznego

          • wskazuje w tekście w tekście Jana Twardowskiego epitety i określa, do czego się odnoszą

          • omawia sposób, w jaki został opisany świat przyrody

          • wyjaśnia, na czym – według podmiotu lirycznego – polega jedyna różnica między tym, jaka jest przyroda, a tym, jaki jest człowiek

          • wyjaśnia, dlaczego „ja” liryczne dziękuje za to, że nie jest wszystko tylko białe albo czarne

          • wskazuje w utworze Twardowskiego puentę i tłumaczy, co jest – według poety – prawdziwym problemem człowieka

          • określa, jaka postawa życiowa jest uznawana w wierszu za wartościową

          • wyjaśnia, czemu służy niestałość i jak oceniamy ją na co dzień, a jak widzi ją podmiot liryczny

          • wymienia wartości i zachowania, które sprzyjają poszanowaniu odmienności drugiego człowieka

          • wyszukuje w tekście związki frazeologiczne i wyjaśnia ich znaczenie w utworze

          • wyjaśnia zasadę pisowni zaimka raz wielką, raz małą literą.

          Karta_pracy_-Podziekowanie.pdf

    • Kontakty

      • Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. Orła Białego Wałbrzych, ul. Wańkowicza 13
      • 748470989
      • ul. Wańkowicza 13
        58-304 Wałbrzych
        Poland
      • Izabella Mazurek
      • Krystyna Baczyńska
      • Dorota Leksztan
        Monika Rajca
  • Galeria zdjęć

    • brak danych