• TURNIEJ KOSZYKÓWKI

          • W ramach rywalizacji międzyszkolnej miasta Wałbrzycha rozegrano turniej koszykówki 3x3. Wzięły w nim udział wszystkie wałbrzyskie szkoły podstawowe.Jak zwykle nasi koszykarze nie zawiedli. W swojej grupie szybko pokonali PSP nr 15 i ZSP nr 2, by w półfinale oddać pierwszeństwo starszym od siebie zawodnikom z PSP nr 26. W finale pokonali szkołę PSP nr 28 i wywalczyli medal brązowy. Biorąc pod uwagę to , że musieli zmierzyć się ze starszymi rocznikami jest to spory sukces.

            Skład naszej drużyny to : Karol Juszczyk , Stokowicz Julian,Stuchły Kewin ,Zasada Łukasz.

            Serdecznie gratujemy i czekamy na złoto w przyszłym sezonie .

          • Igrzyska Młodzieży Szkolnej w Tenisie Stołowym

          •  

            W dniu 25.10.2021 r. zostały rozegranemistrzostwa Wałbrzycha w tenisie stołowym w kategorii chłopców i dziewcząt szkół podstawowych. Naszą szkołę reprezentowała Agata Ankiel która wywalczyła II miejsce w Wałbrzychu a wśród chłopców Mateusz Wałęga wywalczył III miejsce , do reprezentacji szkoły wszedł również Miłosz Dereń. Nasza szkoła zajęła II miejsce wśród wałbrzyskich szkół.

            Gratulacje dla uczestników i życzymy dalszych sukcesów sportowych.

          • .

          • 25.10.2021r. odbyło się spotkanie z policją i psem policyjnym. Na początku policjant z psem opowiadali o służbie zwierząt w policji, ile czasu trwa szkolenie. Pokazano nam również jak atakuje taki pies przestępców. Odbyła się również rozmowa dotycząca zachowania się wobec obcych, uczniowie też uczyli się jak prawidłowo informować służby gdy np. Jesteśmy świadkami wypadku. Na koniec uczniowe dowiedzieli się jak wygląda ochrona meczy. Dzieci mały okazję przymierzyć strój jaki musi mieć policjant podczas takich meczy.

          • KONKURS !!!

          • Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A., realizator zadania publicznego pn. „Energetycznie Efektywniejszy Dolny Śląsk”, z wielką przyjemnością zaprasza kreatywnych  uczniów szkół podstawowych oraz średnich z terenu województwa dolnośląskiego, którzy interesują się pracą w mediach oraz ekologią i którzy chcieliby stworzyć swój pierwszy spot radiowy i/lub krótki film do udziału w dwóch konkursach: „Kampania Społeczna – spot radiowy” oraz „Kampania Społeczna –spot radiowy”.

             

            Celem konkursów jest zwiększanie świadomości energetycznej, w szczególności w zakresie racjonalnego wykorzystywania energii w domach, a także oszczędzania energii w życiu codziennym wśród mieszkańców Dolnego Śląska.

             

            Tematem prac są: Sposoby oszczędzania energii w domach i życiu codziennym.

             

            Konkursy „Kampania społeczna”:

            1. Spot radiowy – zadaniem zespołu jest zaprojektowanie scenariusza spotu radiowego o tematyce efektywności energetycznej. Zwycięski scenariusz spotu radiowego zostanie nagrany (na koszt realizatora konkursu) przez autorów spotu w profesjonalnym studio radiowym we Wrocławiu, a następnie wyemitowany na falach radia Złote Przeboje.

            Regulamin konkursu / Załącznik nr 1 Załącznik nr 2 / Załącznik nr 3

             

            1. Film promocyjny – zadaniem zespołu jest zaprojektowanie scenariusza krótkiego filmu o tematyce efektywności energetycznej. Zwycięski scenariusz filmu zostanie nagrany (na koszt realizatora konkursu) przez profesjonalną ekipę filmową, a następnie wyemitowany na monitorach LCD w autobusach komunikacji miejskiej we Wrocławiu. W filmie udział wezmą autorzy scenariusza.

            Regulamin konkursu / Załącznik nr 1 / Załącznik nr 2 / Załącznik nr 3 

             

            Konkursy prowadzone są w terminie: 18.10.2021 – 08.11.2021.

             

            Oba konkursy prowadzone są niezależnie. Ten sam zespół może uczestniczyć w jednym lub obu konkursach.

             

            Na zwycięzców czekają atrakcyjne NAGRODY rzeczowe !!!

             

            Kontakt:

            Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.
            Ul. Szczawieńska 2, 58-310 Szczawno-Zdrój
            Osoba do kontaktu: Karolina Sobocińska, Tomasz Pająk
            Tel.: 74 648 04 37, 74 648 04 45,
            e-mail: karolina.sobocinska@darr.pl , tomasz.pajak@darr.pl

          • OMNIBUS ŚWIETLICY

          • W miesiącu październiku już po raz trzeci odbyły się wybory OMNIBUSA ŚWIETLICY wśród uczniów klas I, II i III. Z klasy I a i I b wzięło udział 18 osób, z klasy II a i II b - 14 osób, a z klasy III a, III b i III c - 6 osób. Konkurs został zorganizowany przez wychowawcę świetlicy A. Brycką i przeprowadzony w oparciu o zasady teleturnieju telewizyjnego ,,Jeden z dziesięciu". Tytuł OMNIBUSA ŚWIETLICY zdobyli następujący uczniowie: wśród klas I - Maria Bączyk z kl. I a; wśród klas II - Wiktor Wójcik z kl. II a; wśród klas III - Piotr Uziel z kl. III b. Wszystkim zwycięzcom gratulujemy posiadania tak znakomitej, wszechstronnej wiedzy!!!!!!!!!!!!! 

          • .

          •  

            Projekt adresowany jest do uczniów klas 8-smych szkół podstawowych.

            Celem projektu jest odnalezienie osób, które żyły i działały w czasach II Rzeczpospolitej i były związane z powiatem, na terenie którego znajduje się Wasza szkoła. Osoby te mogły żyć i pracować na tym terenie, bądź zostały na nim pochowane. Może to być uczestnik walk o niepodległość Polski, żołnierz II wojny światowej, naukowiec, nauczyciel, prawnik, lekarz, polityk, działacz społeczny, artysta, etc.

          • A… B… C… D… EWAKUACJA!

          •  

            W dniu 19.10.br. o godz. 10.00 na terenie naszej szkoły odbyła się próbna ewakuacja. Każdorazowo celem takiej ewakuacji jest zaznajomienie uczniów i personelu szkoły
            z procedurą zapewnienia wszystkim osobom szybkiego i bezpiecznego opuszczenia strefy zagrożonej lub objętej pożarem. Organizacja tego typu działań ma za zadnie wykazanie znaczenia prawidłowo przeprowadzonej ewakuacji w działaniach ratowniczych oraz także czynne kształtowanie postaw karności, zdyscyplinowania i racjonalnego działania w sytuacjach realnych zagrożeń. Dzięki odpowiedniej postawie osób biorących udział w próbnej ewakuacji czas przybycia wszystkich na miejsce zbiórki wyniósł 3 minuty i 7 sekund. W sytuacji realnego zagrożenia ważne jest nieuleganie panice i stosowanie się do przećwiczonych schematów.

          • .

          • NASZA SZKOŁA PRZYSTĄPIŁA DO PROJEKTU EDUKACYJNEGO 

            "Szkoła Odpowiedzialna Cyfrowo". 

             

            SZKOŁA ODPOWIEDZIALNA CYFROWO to wspólnota uczniów, rodziców

            i nauczycieli, dla których wartością jest kształtowanie równowagi między

            korzystaniem z nowych technologii i świadomym tworzeniem realnych więzi

            poza przestrzenią Internetu.

          • WSPÓŁPRACA NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA

          •  

            Dnia 16.10. w sobotnie przedpołudnie miało miejsce ważne wydarzenie z życia naszej szkoły. Po raz pierwszy nasz poczet sztandarowy wziął udział w ślubowaniu klas 1 i 2 o profilu policyjnym, strażackim  i wojskowym w IV Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Integracyjnymi i Sportowymi im. Janusza Kusocińskiego w Wałbrzychu. Wspaniała oprawa
            i liczba osób biorących w nich udział stanowiła o randze wydarzenia. Jednak najważniejszym powodem naszego uczestniczenia w tej uroczystości było podpisanie przez przedstawiciela Samorządu Uczniowskiego Porozumienia o Współpracy w zakresie możliwości udziału
            w zajęciach, warsztatach i lekcjach z zakresu wojskowości, pożarnictwa, ratownictwa oraz porządku publicznego; udziału w wydarzeniach edukacyjnych organizowanych na terenie Liceum; współdziałania w zakresie promocji bezpieczeństwa na terenie miasta Wałbrzycha
            i powiatu. Koordynatorami Porozumienia oraz podejmowanych wspólnych działań
            są Dyrektorzy Szkół Pani Izabella Mazurek i Pan Bogusław Kuta.

          • .

          • NASZE RĘCE MOGĄ URATOWAĆ KOMUŚ ŻYCIE!

            Dnia 15.10.br. na terenie szkoły odbyła się kolejna edycja „Europejskiego Dnia Przywracania Czynności Serca” - inicjatywy, która ma na celu popularyzację wiedzy na temat zasad udzielania pierwszej pomocy osobie, u której wystąpiło nagłe zatrzymanie krążenia. Zadaniem praktycznym tego dnia jest przypomnienie zasad wykonania resuscytacji krążeniowo-oddechowej, potocznie RKO. I w tym roku działo się nie inaczej. Jedynym odstępstwem zgodnie z zaleceniami Europejskiej Rady Resuscytacji było zrezygnowanie
            z wykonywania oddechu ratowniczego, a skupienie się na wykonaniu samych uciśnięć klatki piersiowej. Praktyczną możliwość ich wykonania i zapoznania się z prawidłowym algorytmem RKO mieli uczniowie z klas    1-8. 

            Pamiętajmy! Reakcja w sytuacji nagłego zdarzenia jest naszym obowiązkiem, jednak powinna być również zwykłym odruchem.

            Całość akcji przygotowała i poprowadziła klasa 7c.

             

          • Pola Nadziei 2021

          •  

            Jak każdego roku braliśmy udział w akcji sadzenia żonkili

            na skwerku wałbrzyskiego hospicjum im. Jana Pawła II,

            by wyrazić wsparcie

            dla nieuleczalnie chorych i ich rodzin.

          • .

          • W imieniu naszego Ucznia Szymona i jego Mamy zwracam się z prośbą o wsparcie i pomoc w zbieraniu środków na na refundację leczenia, rehabilitację i zakup sprzętu medycznego.

            Szymon jest chłopcem niedowidzącym, a zakupiony sprzęt medyczny umożliwi mu samodzielną i efektywną naukę w szkole jak i w domu.

            Pomóc można  poprzez:

            - przekazanie 1% podatku - plakat w załączeniu,

            - przekazaniu środków pieniężnych do puszki/skarbony znajdującej się w sekretariacie szkoły (puszkę dostarczyła Fundacja Dzieciom "Zdążyć z Pomocą). Z puszką będą też chodzili po szkole Wolontariusze naszego Szkolnego Wolontariatu.

            Pozdrawiam.

            Dyrektor szkoły - Iza Mazurek

          • „Uczniowski challenge ” III edycja

          • „Uczniowski challenge” to konkurs skierowany do uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych, którego celem jest promocja rehabilitacji w Polsce, zwiększenie świadomości o osobach niepełnosprawnych oraz promocja produktów sponsorów nagród rzeczonego konkursu.

             Regulamin konkursu „Uczniowski challenge ” III edycja :

            1.Postanowienia ogólne

            1.1. Organizatorem konkursu „Uczniowski challenge” jest firma AXIS z siedzibą w Belsk Duży Anielin 24, placówka ul Nocznickiego 2a Belsk Duży.

            1.2. Termin trwania konkursu został ustalony na okres od 10 października 2021 roku do 15 grudnia 2021 roku do godz. 23.59.

            1.3. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone 10 stycznia 2021 roku na profilu firmy na fb oraz drogą elektroniczną do wszystkich uczestników.

            1.4. Przesłanie hasła do konkursu „uczniowski challenge” jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na nieodpłatne jego publikowanie przez Organizatora na portalach społecznościowych, stronie internetowej oraz w innych materiałach informacyjno-marketingowych Organizatora.

            1.5. Wszyscy uczestnicy tej edycji otrzymają nagrody o wartości minimum 350 zł.

            1.6. Uczestnikiem konkursu może być uczeń klasy 1-8 oraz uczniowie szkół średnich.

            2. Cel konkursu

            2.1. Celem konkursu jest promocja rehabilitacji w Polsce, zwiększenie świadomości o osobach niepełnosprawnych oraz promocja produktów sponsorów nagród tego konkursu.

            3. Warunki i zasady uczestnictwa

            3.1. Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest łączne spełnienie następujących zasad konkursu:

            ● Jedna osoba przesyła jedno zgłoszenie tj odpowiedź na pytanie i hasło

            1. Jak można pomóc osobom niepełnosprawnym ? do 30 słów

            2. Hasło promujące rehabilitację i zdrowie.

            ● Uczestnik Konkursu wysyłając hasło oświadcza, że:

            o zgłoszona do Konkursu praca jest autorstwa Uczestnika i przysługuje mu do niej całość praw autorskich,

            o hasło nie łamie praw niemajątkowych ani majątkowych osób trzecich

            ● hasło opisujące pytania konkursowe „uczniowski challenge” należy:

            o wysłać na adres mailowy: axis-konkurs@wp.pl umieszczając w tytule maila „uczniowski challenge imię i nazwisko uczestnika”

            ● Aby praca konkursowa została oceniona przez komisję konkursową musi zawierać odpowiedź na pytanie konkursowe , hasło konkursowe, potwierdzenie opłaty, imię i nazwisko oraz nazwę i adres szkoły do której uczęszcza uczestnik.

            ● Opłata wykonywana jest tylko raz i uprawnia do udziału we wszystkich konkursach organizowanych przez firmę AXIS. Osoby, które wykonały opłatę w poprzednich edycjach są zwolnione z opłaty.

            Wysokość opłaty wpisowej : od 10 października do 15 października 20 zł

            od 16 października do 15 listopada 30 zł

            od 16 listopada do 15 grudnia 40 zł

            Nr Konta 08 1050 1025 1000 0092 0881 8329 tytułem : uczniowski challenge

            Odbiorca: AXIS Anielin24 05-622 Belsk Duży

            *Decyduje data wykonania opłaty tzn można wykonać opłatę 10 października w wysokości 20 zł a pracę wysłać dopiero 10 grudnia.

            ● Hasło nie może zawierać obraźliwych, wulgarnych, łamiących prawo treści

            ● Organizatorzy nie roszczą sobie przeniesienia praw autorskich ani majątkowych do nadesłanych prac, pozostają one własnością intelektualną autorów

            3.2.W Konkursie nie mogą brać udziału pracownicy zatrudnieni w firmie AXIS oraz osoby biorące udział w przygotowaniu i prowadzeniu Konkursu, w tym członkowie komisji konkursowej. Powołana komisja konkursowa wyłoni 18 zwycięzców.

            4. Nagrody

            4.1.Komisja konkursowa wybierze po 3 laureatów w grupie szkoła podstawowa klasy 1-4, 5-8, liceum oraz przyzna 3 wyróżnienia w każdej z grup.

            4.2.Nagrodami w konkursie są:

            ● za zajęcie I miejsca: Apple MacBook Air M1

            ● za zajęcie II miejsca: Apple iPad pro

            ● za zajęcie III miejsca: Apple iPad mini

            ● za otrzymanie wyróżnienia: Samsung Galaxy Tab A7

            ● wszyscy uczestnicy konkursu „uczniowski challenge” III edycja , również laureaci otrzymają losowo nagrody : bony 350 zł na obuwie sportowe, bony 350 zł na zajęcia sportowe w wybranym przez siebie miejscu, bony 350 zł na zakup materiałów edukacyjnych (książki, słowniki, sprzęt do nauki zdalnej np. słuchawki, monitory, czytniki), kursy edukacyjne on line, bony 500 zł na badania GenoBios, badania przesiewowe wad postawy w szkołach.

            ● Nagroda specjalna 50 000 zł na wyposażenie sali korekcyjnej dla szkoły z największą frekwencją uczestników w przypadku 100% frekwencji decyduje zasada kto pierwszy.

            4.3.Osoby nagrodzone zostaną poinformowane o wynikach konkursu drogą mailową.

            4.4. Nagroda zostanie dostarczona przesyłką kurierską lub za pośrednictwem poczty na wskazany adres.

            4.5. Laureatom nie przysługuje prawo wymiany Nagród na gotówkę ani nagrodę innego rodzaju. Zwycięzca może zrzec się Nagrody, ale w zamian nie przysługuje mu ekwiwalent pieniężny ani jakakolwiek inna nagroda.

            5. Postanowienia końcowe

            5.1. Osoby nadsyłające swoje zgłoszenia w ramach konkursu wyrażają zgodę na przetwarzanie przez Organizatora danych osobowych w celach marketingowych związanych wyłącznie z konkursem. Administratorem danych osobowych będzie AXIS Belsk Duży ul Nocznickiego 2a Przesłane dane osobowe:

            ● nie będą sprzedawane jakimkolwiek innym podmiotom

            ● nie będą wykorzystywane w celach innych niż przewidziane przepisami prawa

            ● będą bezpiecznie przechowywane do czasu cofnięcia zgody na ich przetwarzanie.

            5.2.Uczestnikowi konkursu przysługuje prawo dostępu do danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji) oraz usunięcia z bazy danych.

          • Mistrzostwa Szkoły w Tenisie Stołowym

          • Po raz kolejny odbyła się cykliczna impreza sportowa: Mistrzostwa Szkoły w Tenisie Stołowym w kategorii dziewcząt i chłopców klas VII -VIII. Jednocześnie były to eliminacje do reprezentacji szkoły w zawodach międzyszkolnych. W zawodach wzięło udział 30 uczniów.

            Najlepsi wśród chłopców okazalisię :

            1. Mateusz Wałęga kl. VII a
            2. Miłosz Dereń kl. VIII b
            3. Juszczyk Karol kl. VII a
            4. Julian Stokowiec kl. VII d
            5. Oliwier Wojtaszek – Podgajny l. VIII b

            W śród dziewcząt od kilku lat nie przerwanie pierwsze miejsce zajmuje Agata Ankiel, która w poprzednich edycjach a powodzeniem reprezentowała nasza szkołę na arenie sportowej Wałbrzycha.

            Wyniki dziewcząt:

            1. Agata Ankiel kl. VIII b
            2. Vanessa Kamosz VII c
            3. Lena Remiszewska VII c
            4. Julia Huniak VII b
            5. Paulina Kościuk VII a

            Naszą szkołę będą reprezentować trzy pierwsze osoby z grupy chłopców i dziewcząt. Dziękujemy wszystkim  za udział i gratulujemy zwycięzcom.

          • "Pomagamy pszczołom"

          • Uczniowie klas Ia i Ib ze swoimi wychowawcami w tym roku szkolnym kontynuują działania w ramach projektu własnego "Pomagamy pszczołom", który rozpoczęły jako uczniowie zerówek w zeszłym roku szkolnym na zielonym terenie naszej szkoły. Wiosną posiali kwiaty, które kwitły całe lato aż do jesieni. Uczniowie zaobserwowali, że pojawiło się tam wiele pszczół. 

            Dzieci przyniosły też domki dla owadów. 

            W tym roku szkolnym dzieci posadziły cebule kwiatów wiosennych, które są lubiane przez pszczoły. Mamy nadzieję, że wiosną wszystkie kwiaty  wyrosną i zaproszą pszczoły na "wiosenną łąkę". 

          • Igrzyska Młodzieży Szkolnej i Dzieci

          • W ubiegłym tygodniu odbyła sią Inauguracja Igrzysk Młodzieży Szkolnej i Igrzysk Dzieci, która rozpoczęła się w Parku Sobieskiego konkurencją biegową. W trudnej konkurencji sztafetowych biegów przełajowych naszą szkołę reprezentował zespół dziewcząt, który odniósł spektakularny sukces zajmując II miejsce w Wałbrzychu i zespół chłopców, który zajął dobre V miejsce.

            Zwycięski skład dziewcząt:

            1. Agata Ankiel

            2. Boniecka Anna

            3. Kamosz Wanessa

            4. Klasik Maja

            5. Klimczak Weronika

            6.Huniak Julia

            Skład chłopców: Wójcik Michał,Drzewiecki Filip, Wierzycki Norbert, Klasik Tomek, Kowalik Filip, Gąsiorowski Bartek, Urbaniak Jakub.

            Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

            Pod linkiem znajdziecie fotorelację z całych zawodów:

            www.facebook.com/LKSGornikWalbrzych/posts/356876825889883

          • „Szkoła LIVE - jesteśmy na TAK”

          • W związku z sytuacją epidemiologiczną w kraju, kontynuując działania prozdrowotne w zakresie promowania zdrowia, aktywności fizycznej, roli profilaktyki zdrowotnej w życiu człowieka oraz organizowania szczepień przeciwko Covid-19, serdecznie zapraszamy do udziału w Konkursie „Szkoła LIVE - jesteśmy na TAK”.

            Organizatorem konkursu jest Wojewoda Dolnośląski.

            Celem Konkursu jest aktywna promocja szczepień przeciwko Covid-19 prowadzona w działających na terenie województwa dolnośląskiego szkołach podstawowych i ponadpodstawowych.

            Konkurs jest przeprowadzany w terminie od 28 września 2021 r. do 10 grudnia 2021 r.

            Przedmiotem Konkursu jest przygotowanie relacji ze zrealizowanych w szkole działań informacyjno-profilaktycznych związanych z promocją szczepień przeciw Covid-19 oraz rekomendacji, która w oryginalny sposób przedstawi, dlaczego młodzi ludzie powinni się szczepić.

            Zgłoszenia do Konkursu dokonuje do 19 listopada 2021 r. dyrektor szkoły, poprzez wypełnienie formularza „Szkoła LIVE - jesteśmy na TAK”, zamieszczonego na stronie https://info.kowroc.pl

            Każda szkoła, która zostanie laureatem Konkursu, otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 10 tys. zł.

            Szczegółowe informacje znajdują się w Regulaminie Konkursu.

            Serdecznie zachęcamy do udziału w Konkursie oraz bieżącego wykorzystywania materiałów edukacyjnych Ministerstwa Zdrowia oraz Ministerstwa Edukacji i Nauki.

            Wszystkim uczestnikom życzymy powodzenia!


            Z wyrazami szacunku

            Kuratorium Oświaty we Wrocławiu

            regulamin konkursu

            zgoda


      • Kontakty

        • Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. Orła Białego Wałbrzych, ul. Wańkowicza 13
        • psp2@walbrzych.edu.pl
        • psp2@walbrzych.edu.pl
        • 748470989
        • ul. Wańkowicza 13 58-304 Wałbrzych
        • Izabella Mazurek
        • Krystyna Baczyńska
        • Dorota Leksztan Monika Rajca
    • Galeria zdjęć

        brak danych