Klasa 4B
JĘZYK ANGIELSKI - 2020.05.20
- 20.05.2020 10:29
- Gr. II
Dzisiaj ćwiczymy pytania szczegółowe. Na takie pytania trzeba udzielić szczegółowej odpowiedzi. Tak lub nie nie wystarczy. Popatrz.
- Is it your brother? Czy to twój brat?
- What’s his name? Jak on ma na imię?
Który z przykładów to pytanie szczegółowe? Tak, drugie pytanie jest szczegółowe. Co stosujemy na samym początku takiego pytania? Wyraz pytający, np.:
Who? – Kto?
What? – Co?
When? – Kiedy?
Where? – Gdzie?
Whose? – Czyj?
Albo wyrażenie pytające. Wyrażenie składa się z dwóch lub więcej wyrazów, np:
How long? – Jak długi? Jak długo?
How old? – Ile lat?
How many? – Ile?
How many children? – Ile dzieci?
Po wyrazie lub wyrażeniu pytającym stosujemy szyk zdania pytającego, czyli ustaloną kolejność wyrazów:
Wyraz pytający + BE/CAN/HAVE + osoba/zwierzę/rzecz + (GOT) + reszta zdania, np.:
When is your birthday? Kiedy masz urodziny?
What sports can you do best? Jaki sport potrafisz najlepiej?
How many brothers have you got? Ilu masz braci?
W czasie Present Simple musimy jeszcze użyć DO lub DOES. Wtedy szyk zdania wygląda tak:
Wyraz pytający + DO/DOES + osoba + czynność
Where do you live? Gdzie mieszkaz?
What does she eat for breakfast? Co ona jada na śniadanie?
Podsumowanie pytań szczegółowych znajdziesz w podręczniku na str.113
Zrób w zeszycie ćw. 4 i 5 str.113 w podręczniku. Trzeba dopasować odpowiedzi do pytań oraz ułożyć pytania z rozsypanych elementów (pamiętaj o szyku zdania pytającego!). Następnie odpowiedz na te pytania. Podpowiedzi znajdziesz na wskazanych stronach w książce.
*** WYZWANIE DLA CHĘTNYCH – ćw. 9 str. 113. Ułóż jak najwięcej pytań używając TYLKO wyrazów z tabelki.
Zadania proszę wysyłać do piątku!
- Wróć do listy artykułów
Ostatnie artykuły