Klasa 7A
JĘZYK POLSKI - 2020.04.24
- 24.04.2020 11:23
Nie tracić nadziei
Chce się żyć
str. 308-310
24.04.2020r.
• ustala, gdzie rozgrywają się wydarzenia ukazane we fragmencie powieści
• wyjaśnia, kim są osoby występujące w przedstawieniu
• cytuje wypowiedzi narratora, z których wynika, że otoczenie zaczęło inaczej go traktować. narrator
• wskazuje, które wydarzenie świadczy o wolności bohatera
• odnajduje w tekście negatywne określenia, które dotyczą osób niepełnosprawnych intelektualnie
• wymienia najważniejsze cechy głównego bohatera
• tłumaczy przesłanie sztuki wystawionej przez bohatera
• określa, jaki zabieg zastosował autor inscenizacji, aby przedstawić odmienność osób niepełnosprawnych i jaki efekt dzięki temu osiągnął
• wyjaśnia, dlaczego występ Fochatej Ady szczególnie poruszył publiczność
Wola przetrwania
Urodzony, by przetrwać
str.311-313
zad. 8-indywidualnie
- 9 -argumenty
24.04.2020r.
• wyjaśnia, czym jest tajemniczy czynnik X, o którym pisze Grylls i dlaczego tak trudno go zdefiniować
• określa, w jaki sposób – zdaniem Gryllsa – nadzieja wpływa na szansę przetrwania
• przedstawia argumenty, których używa autor tekstu, aby przekonać czytelnika, że w trudnym położeniu liczy się przede wszystkim nastawienie psychiczne człowieka
• tłumaczy, dlaczego – zdaniem autora – współczesnemu człowiekowi trudno jest obudzić w sobie wewnętrzną siłę i chęć walki
• wskazuje, na jaki paradoks współczesnych czasów zwraca uwagę Grylls
• podaje co najmniej trzy różnice między tekstem Beara Gryllsa a literaturą piękną
• opracowuje w grupie krótki poradnik dotyczący sztuki przetrwania
• zabiera głos w dyskusji: „Czy zgadzacie się ze stwierdzeniem: W istocie to ona [umiejętność przetrwania] czyni nas ludźmi – bez niej nasz gatunek nigdy nie zdołałby zajść tak daleko?”
• omawia kompozycję tekstu
• formułuje główne przesłanie tekstu.
- Wróć do listy artykułów
Ostatnie artykuły