Klasa 7A

    • JĘZYK POLSKI - 2020.04.24
      • JĘZYK POLSKI - 2020.04.24

      • 24.04.2020 11:23
      • Nie tracić nadziei

        Chce się żyć

        str. 308-310

      • 24.04.2020r.

        • ustala, gdzie rozgrywają się wydarzenia ukazane we fragmencie powieści

        • wyjaśnia, kim są osoby występujące w przedstawieniu

        • cytuje wypowiedzi narratora, z których wynika, że otoczenie zaczęło inaczej go traktować. narrator

        • wskazuje, które wydarzenie świadczy o wolności bohatera

        • odnajduje w tekście negatywne określenia, które dotyczą osób niepełnosprawnych intelektualnie

        • wymienia najważniejsze cechy głównego bohatera

        • tłumaczy przesłanie sztuki wystawionej przez bohatera

        • określa, jaki zabieg zastosował autor inscenizacji, aby przedstawić odmienność osób niepełnosprawnych i jaki efekt dzięki temu osiągnął

        • wyjaśnia, dlaczego występ Fochatej Ady szczególnie poruszył publiczność

        Wola przetrwania

        Urodzony, by przetrwać

        str.311-313

        zad. 8-indywidualnie

        - 9 -argumenty

        24.04.2020r.

        • wyjaśnia, czym jest tajemniczy czynnik X, o którym pisze Grylls i dlaczego tak trudno go zdefiniować

        • określa, w jaki sposób – zdaniem Gryllsa – nadzieja wpływa na szansę przetrwania

        • przedstawia argumenty, których używa autor tekstu, aby przekonać czytelnika, że w trudnym położeniu liczy się przede wszystkim nastawienie psychiczne człowieka

        • tłumaczy, dlaczego – zdaniem autora – współczesnemu człowiekowi trudno jest obudzić w sobie wewnętrzną siłę i chęć walki

        • wskazuje, na jaki paradoks współczesnych czasów zwraca uwagę Grylls

        • podaje co najmniej trzy różnice między tekstem Beara Gryllsa a literaturą piękną

        • opracowuje w grupie krótki poradnik dotyczący sztuki przetrwania

        • zabiera głos w dyskusji: „Czy zgadzacie się ze stwierdzeniem: W istocie to ona [umiejętność przetrwania] czyni nas ludźmi – bez niej nasz gatunek nigdy nie zdołałby zajść tak daleko?”

        • omawia kompozycję tekstu

        • formułuje główne przesłanie tekstu.

      • Wróć do listy artykułów
    • Kontakty

      • Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. Orła Białego Wałbrzych, ul. Wańkowicza 13
      • 748470989
      • ul. Wańkowicza 13
        58-304 Wałbrzych
        Poland
      • Izabella Mazurek
      • Krystyna Baczyńska
      • Dorota Leksztan
        Monika Rajca
  • Galeria zdjęć

    • brak danych