2020-05-06
- 06.05.2020 09:05
- Muzyka dawniej i dziś
Znajdujemy przedmioty codziennego użytku, które wydobywają charakterystyczne dźwięki, np. pokrywki, łyżki, puszki wypełnione ziarnami lub kaszą, drewienka, szeleszczące folie. Dziecko próbuje nimi grać . Następnie siadamy, zamykamy oczy i słuchamy dźwięków ulicy, dziecko próbuje nazwać to co słyszy.
„Instrumenty muzyczne” – prezentacja instrumentów, ich wyglądu i brzmienia. www.youtube.com/watch?v=f43qSH2Nq9w
„Jaki to instrument?” – słuchanie utworu muzycznego. Odtwarza my wybrany utwór muzyczny. Zadaniem dzieci jest uważne słuchanie utworu oraz próba wyróżnienia i nazwania instrumentów muzycznych . Następnie dziecko określa nastrój i tempo utworu ( ważne zadanie )
Utwory:
www.youtube.com/watch?v=z2ISRMSIyX8
www.youtube.com/watch?v=Y7JxLgf3wLM
„Jakie czasy, taka muzyka” – słuchanie fragmentów utworów muzycznych z różnych epok oraz swobodna ekspresja ruchowa.
Chorały : www.youtube.com/watch?v=3Q9HkEWWyM4
Muzyka barokowa www.youtube.com/watch?v=4QtC5nSZYLk
Poważna www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o
Muzykę rozrywkową i współczesną zostawiam Państwa gustomJ
„Rodzaje instrumentów” – wykonanie ćwiczenia na karcie pracy- str 23
Konstruujemy instrumenty – praca techniczna. Dzieci wykonują instrumenty muzyczne. Napełniają puszki lub inne pojemniki kaszą, grochem, piaskiem, ziarnami.
- Wróć do listy artykułów
Ostatnie artykuły