Oddział O2
2020-04-29
- 29.04.2020 13:39
- „Dżdżownice – mali ogrodnicy” – założenie hodowli.
„Dżdżownice – mali ogrodnicy” – założenie hodowli.
Słuchanie wiersza
Na łące Jest jasno i błękitnie, a wokół łąka kwitnie, po łące sobie hasam i trawę mam do pasa! Na łące rosną babki i mięta, i bławatki, powoje i podbiały, i inne dyrdymały! Tu motyl, a tam dzwonek, stokrotka i skowronek, wśród trawy pachnie ziółko, a ja powtarzam w kółko: Jest jasno i błękitnie, a wokół łąka kwitnie, po łące sobie hasam i trawę mam do pasa!
Po wysłuchaniu wiersza dziecko wymienia nazwy roślin łąkowych, które pojawiają się w utworze (babka, mięta, bławatek, powój, podbiał, dzwonek, stokrotka) oraz zwierząt (motyl, skowronek). Podają przymiotniki określające nastrój wiersza (wesoły, pogodny, radosny). Dostrzegają humor w wierszu.
www.youtube.com/watch?v=4mSlvgPHHc0
Wysyłam filmik proszę posłuchać i porozmawiać z dzieckiem do czego mogą służyć różne rośliny lecznicze.
Geometryczne kwiatki” – ćwiczenia w klasyfikowaniu. Dziecko dostaje figury geometryczne, z których będzie układać kwiaty. Utrwalanie nazw figur geometrycznych „Pomoce dydaktyczne” – Figury do klasyfikacji (s. 46)
Kwiaty na łące” – ćwiczenie matematyczne, doskonalenie umiejętności odejmowania.- str 20 książka
„Wiosenne impresje” – wykonanie pracy plastycznej farbami techniką łączoną.
Pokazujemy dziecku filmik przedstawiające wiosenne krajobrazy w malarstwie polskim”
www.youtube.com/watch?v=AeLzj2kZ_V4
Zwracamy uwagę na technikę, dobór barw, kompozycję i piękno obrazów. Dziecko maluje własną łąkę. ( poproszę o zdjęcie tego dzieła wszystkich dzieci).
- Wróć do listy artykułów
Ostatnie artykuły