• PLASTYKA - 2020.05.11
      • PLASTYKA - 2020.05.11

      • 11.05.2020 14:25
      • Temat: Tajemnice faktury.

      • Drodzy uczniowie

         

        • Dzisiejsza lekcja będzie o fakturze. Ale nie o druczku, który pobieramy ze sklepu jako dowód zakupu:-), ale o fakturze w sztuce.

        • Na początku poproszę Was, abyście dotknęli:

        swojego policzka

        swoich włosów

        bluzki i spodni

        firanki

        dywanu

        ściany

         

        Nie to nie jest żart, dotknijcie proszę :)

         

        • A teraz spróbujcie odpowiedzieć sobie na pytanie:

        Jakie są w dotyku? Co czujecie, kiedy je dotykacie?

        Jakie powierzchnie mają miejsca i przedmioty, których dotykacie?

        Które z nich są miękkie, które szorstkie, a które gładkie?

         

        Dotykanie których miejsc/przedmiotów sprawia Wam najwięcej przyjemności?

        • Wykonując powyższe ćwiczenie na pewno zdążyliście zauważyć, że wszystko to, co nas otacza, przedmioty, obiekty mają różnorodną powierzchnię. Fakt ten wynika z ich budowy, przeznaczenia , zmian które w nich zachodzą.

         

         

         

         

        PIÓRKA - lśniące i gładkie

         

         

         

         

         

         

         

         

        SIERŚĆ - miękka i puszysta

         

         

         

         

         

         

         

         

         

         

         

         

           SKÓRKA POMARAŃCZY - matowa i chropowata

         

         

         

         

         

         

         

        KORA - nierówna, popękana

         

         

         

         

         

         

        • Cechy powierzchni o których mówimy nazywamy fakturą.
           

        • O fakturze w malarstwie, rzeźbie czy architekturze decyduje człowiek.
          Wszystko zależy od tego jakich narzędzi użyje oraz w jaki sposób wykorzysta materiał (farba, glina, kamień).
          Artyści w dziełach sztuki przedstawiają cechy przedmiotów - ich faktury, za pomocą różnych linii i odpowiednio stawianych kresek, przez odciśnięcie na papierze nierównych powierzchni pokrytych farbą oraz dzięki technice
          FROTAŻ, którą dzisiaj poznacie.

         

        • Oglądnijcie filmik i spróbujcie wykonać ćwiczenie plastyczne tam przeprowadzone (zadanie dla chętnych).

         

        Miłej zabawy:-)

         

        https://www.youtube.com/watch?v=gikZr_qQLJE

      • Wróć do listy artykułów
    • Kontakty

      • Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. Orła Białego Wałbrzych, ul. Wańkowicza 13
      • 748470989
      • ul. Wańkowicza 13 58-304 Wałbrzych Poland
      • Izabella Mazurek
      • Krystyna Baczyńska
      • Dorota Leksztan Monika Rajca
  • Galeria zdjęć

      brak danych